Gå til innhold

Smokk vs fingen... Tips og råd hadde vært fint!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en pågående kamp for å få lillegutt til å ta smokken, men til nå har jeg ikke lykkes. Han tar den av og til, men ikke i mer enn noen minutter før han spytter den ut igjen. Ellers bare spytter han den ut, skyver den til siden med tungen eller brekker seg (tvinger den ikke inn, men han brekker seg av og til likevel).

Hadde vært så greit om han tok smokken, for han har et voldsomt sugebehov, og de få gangene han tar smokken roer han seg veldig med den. Hverdagen hadde vært mye enklere med smokk for å si det på den måten.

Knytteneven derimot er snadder å suge på og det er nok bare et spørsmål om tid før han får skikkelig tak på den, evt en finger eller to.

Skal jeg bare gi opp smokken og bare la ham ta fingen? Har på følelsen at det er lettere å venne et barn av med smokk enn med fingen, smokken kan tross alt fjernes.

Noen tips til hvordan jeg kan få ham til å like smokken?? Har prøvd å smøre litt morsmelk på den, men det spiller fint liten rolle for ham.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde samme problem. Hun brakk seg av smokken og jeg kjøpte alle typer og prøvde og prøvde. Noen har lykkes etter å ha dyppet smokken i sukkervann, du kan jo prøve det? Det hjalp ikke her.

Tilslutt ga jeg faktisk opp. Og i dag, 4 mnd gammel, har hun funnet tommelen. Det er jeg strålende fornøyd med. Supert at hun i alle fall har NOE å kose/trøste seg med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...