Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 I huset vårt er dører og lister beiset, men trappen er furu. Synes dette er så stygt, så vil pusse opp trappen. Men er usikker på om vi skal beise trinnene og sidene eller male dem hvite. Har beiset rekkverket, og skal resten av trappen beises må den tas ned og pusses, skal den bare males hvit slipper vi å demontere den. Men tror dere det blir stygt å ha den hvit når resten av treet i huset er beiset?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Lurer du på om du kan male trappetrinna hvite når resten er beisa eller missforsto jeg?? jeg tror ikke d har noe å si, men for å være helt sikker så ville jeg forhørt meg i en male buttikk jeg har en pappa som er malemester så spørr alltid han når jeg lurer på noe i den retningen eller får han til å ta jobben Hvite trapper er kjempe fint og tror du kommer til å digge resultatet Lykketil
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Takk for svar:) Lurer på om det blir pent med hvite trinn når resten av treet i huset er beiset ja....Eller om alt bare bør beises. Synes også hvite trapper er nydelig, og kunne tenke meg å male alt av dører, vinduer og tak hvitt også, men det prosjektet er litt for stort...
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har hvit trapp og kan kun anbefale det om du er spesielt glad i å støvsuge og vaske..Den er et h..... å holde ren, og selv rett etter at den er vasket ser den fort skitten ut.. Her skal det parkett på i trinnene snarest mulig!!! Ville heller malt vangene (sidene) og under trinnene i hvitt og beholdt trinnene i beisfargen..
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Du får det til å høres ut som alle skjønner hva slags farge "beiset" er?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har beislakk på trinna(medium eik) og lys antikk på rekkverk og gavler + platen som tetter trinna.
Gjest Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har hvitmalt trapp - og den er kjempefin, men som sagt litt lenger opp i tråden, så er den et sant helvete å holde ren. Tar cirka 4 timer før det ligger støv og hår i trappen og det bør støvsuges hver dag for å holde den sånn noenlunde pen. Anbefaler å male inntrinnene og rekkverk hvitt og pusse ned og lakke/beise trinnene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå