Pumba78 Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Hva gjør dere med babyene deres på tre måneder? Føler at min sikkert blir lei av å se på ansiktet mitt og at det kan bli kjedelig for henne å ligge på babygymen og i vippestol? Men det er kanskje ikke så mye mer man kan gjøre med en så liten baby? Min virker for så vidt mest interessert i å stirre på folk og ting - kjøpesentre er topp... Men hva når man er hjemme?
Tulipan2010 Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Vi er ganske mye sammen med mine venninner som har barn, eller treffer jentene fra barselgruppen. Tror det er sunt for de å venne seg til andre enn Mamma'n sin. Så lenge det ikke blir stress selvsagt, de små har jo også godt av ro! Min er trøtt etter å ha vært våken i ca 1.5 timer (han er 4 mnd), og da blir det ikke så mye tid utenom mating og bleieskift. Enten går vi tur, han sitter i vippestolen, ligger på aktivitetsmatten eller på matte med leker rundt seg. Jeg koser meg han, skravler lenge sammen- særlig på stellebordet. Syntes tiden flyyyyr... MEN hvis jeg er hjemme to dager uten noen planer kan det fort bli kjedelig...
Pumba78 Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2011 Litt samme som her da - forskjellen er at min nekter å sove om dagen om vi ikke er ute og triller...
mamsen & lillegutt Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Jeg prøver å gjøre ting litt i intervaller med lillegutten min, han er 3 mnd. Sitte litt på fanget å kose (helst når han er litt trøtt), han ligger på magen i senga/på gulvet/i lekegrinda og ser på meg når jeg f.eks. gjør husarbeid, vi ligger sammen på gulvet (både mage og rygg) og snakker eller rister på rangler/leker, så sitter vi i godstolen og leser en bok. Føler meg litt teit når jeg leser høyt for han når han er så liten, men det er litt koselig også Han liker også godt å ligge i babygymmen sin. Mitt beste tips er å variere, jeg har erfart at han går fort lei. F.eks etter 20 min i babygymmen begynner han å surve.
cadence Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Vesla mi (3 mnd i dag siden hun er født 24/10 ) blir fort utålmodig. Det beste i verden er fortsatt å være på armen gitt:S Men utover det så er det kjempestas på leketeppet, kan ligge å pludre der i opptil 30-40 minutter før hun vil ha pause- noen ganger holder det med å være på armen/fanget ei lita stund mens jeg lager noen grimaser eller rare lyder, andre ganger er rennende vann utrolig fascinerende. Neste økt på leketeppet varieres feks med å sette igang den innebygde musikken i teppet. Eller bytte ut noen av bamsene som dingler fra bøylene over teppet (hun er spesielt betatt av en papegøye og en elefant-bamse). Andre ganger plasserer jeg ei lita rangle i hånda hennes, den syns hun er veldig morsom. Mageleie trenes det på flere ganger for dagen, og hun har begynt å få knærne oppunder magen allerede- snart klar for krabbing i verste fall. (Så idag har jeg kjøpt lekegrind!). Ca 10-15 minutter pr dag kan det hende jeg bruker TVkassa som barnevakt, da sitter hun i vippestolen. I mens er jeg i dusjen eller lager middag. Prøver å få til en trilletur om dagen, men hittil har det som oftest vært for kaldt. Alternativt tusler vi opp til mormor (min mor) siden hun bor i nabohuset, bare for et lite avbrekk. Ho er operert i kneet, og hjemme dagen lang foreløpig. Butikkturer sover hun seg igjennom, det er visst ikke så spennende- så avbrekket fra "normalen" blir vel kjøreturen i bilen.(Men hun HATER å bli påkledd, så det er ramaskrik fra klærne skal på til vi har fått henne i bilen). Også bruker vi goood tid på stellebordet, for det er ikke måte på hvor mye hun har på hjertet!!! Masse lyder og smil:) Hun sover fortsatt mellom hvert måltid, hvis hun hadde tid til å bli skikkelig mett, alt fra 15 minutter til 1-1 1/2 time. Hun er i best humør når hun har fått seg en blund etter å ha vært våken i 1 1/2 time. Blir det nærmere to timer våken så er hun gjerne mer sutrete på kvelden og sover dårligere på natta. På gode netter sover hun fra ca 20 til ca 08, avbrutt av 2-3 amminger (ho er sulten, og jeg har spreng). Dagene blir veldig like, men det virker til at hun trives med det- bare det er noen små variasjoner for henne, og at jeg får sittet litt med scrapping eller styre litt med hestene hver dag så er alt helt greit:)
mlkg Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Vi har en CD med barnesanger som vi pleier å høre på minst en gang per dag. Da holder jeg han i armene og synger med enkle bevegelser. Han smiler og koser seg :-) Ellers er det de vanlige tingene med sosialt samvær i forbindelse med stell og mating. Øving på å ligge i mageleie. Hjelpe han til å leke med leker. (Babygymmen er ødelagt, ønsker meg ny.) Han underholder også seg selv en del i lekegrind og på matte på gulvet. Han har to storebrødre som skaper mye liv på ettermiddagene, så vi tar det med ro på formiddagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå