Gå til innhold

noen her som har barn som reagerer på ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan fant dere ut det?

Har en liten mistanke om at lillegutt er det. Jeg badet han i går i bare vann og huden var fin etterpå. Skiftet fra nattøy til ullbody og ullstrømpebukse tidlig i dag. Men når jeg skiftet bleie igjen etter 3 timer så jeg at han flasser/tørr på hele kroppen hvor ulla har berørt huden. Han har ikke reaksjon der hvor ulla ikke har vært. det er ikke vaskemiddelet han reagerer på for jeg har vasket bomullsklær med samme og det har ikke vært noe reaksjon.

Skrevet

De får (mer) eksem av en del ull mot huden. Votter og lue går bra, men genser med ull opp i halsen utenpå bomullsgenser går ikke bra, ei heller undertøy av ull. Da kommer det masse tørre flekker. Jeg reagerer på ull selv, så jeg har nok vært ekstra obs på det pga det. For meg høres det ut som at gutten din kan reagere på ull. Forsøk igjen om noen dager og se om det samme gjentar seg.

Skrevet

ja lue har jeg merket går bra ja. Og sokker også faktisk.

Kjipt hvis han virkelig reagerer på det for han er skikkelig frysepinne!

Skrevet

Dere burde prøve babyalpakka ull. Den motvirker allergiske reaksjoner på grunn av at det nesten ikke er lanolin i ulla, i motsetning til de andre typer ull. Lanolin holder på støv og mikroskopiske allergener.

Skrevet

hvor får man tak i dette? Hørtes veldig dyrt ut også :P

Skrevet

Men du må også huske å vaske ull og bomull med forskjellige vaskemidler! Bomull kan du jo vaske med "hva som helst", mens når det gjelder ull, så er det ingenting som overgår Milo. Milo uten parfyme og evt. Milo skyllemiddel med lanolin.

Skrevet

ja men måtte jo finne ut om det var vaskepulveret han reagerte på og da var det enklest å gjøre det sånn. Og det var milo jeg har vasket alt med. Hvis ikke blir ulla ødelagt så. Han har ikke reagert på vaskemiddelet omo color og ikke milo.

Han ble helt fin etter jeg tok på en body og strømpebukse som var vasket med milo også så.

Skrevet

Jeg er selv allergisk mot ull, og har to barn som er det...

Har jeg på de ull klør det, huden blir rødflammete og nærmest litt hoven (vablete).

Vi er atopikere alle sammen, så tørr hud om vinteren kommer vi ikke unna, men bruker vi ull blir det også mye eksem. Dropper vi ull og er flinke med å smøre og ta oljebad, slipper vi stort sett unna eksemet.

Siste gangen jeg prøvde ull på sønnen min var han vel ca 3 år gammel, fikk låne en kjempedyr ulllongs som skulle være naturfarget og "allergivennlig". Da han hadde hatt den på i 10 min gråt han av frustrasjon, det klødde og var varmt på lårene sa han og jeg kjønte godt hva han mente da jeg tok den av og så lårene hans..

Vi bruker mest bomull på barna våre, men på de kaldeste dagene, eller når vi skal være ute hele dagen bruker vi superundertøy fra sportsbutikken. Har også blitt tipset om å prøve undertøy i bambus, det skal visst ha noen av de samme egenskapene som ull.

Skrevet

På bl.a. Cubus har de ullundertøy med bomull inni. Det er fint på atopisk hud.

Skrevet

fikk en sånn ulldress fra cubus av ei venninne men han reagerte på den i halsen. Sikkert vrengt seg litt.

Mamma skal strikke en dress i alpakka ull så får vi se om han tåler det.

Skrevet

Datteren min har atopisk eksem. Reagerer som bare det på ull! Tenker å kjøpe noe i bambus nå for å se om det kan være et godt alternativ. Har prøvd alt av ull, til og med alpakka-uten hell.. Fikk låne mengder av ullklær fra en helsekost butikk, behandlet, ubehandlet, farget, ikke farget osv. Men nei, ikke hell der heller...

Skrevet

Alpakka fungerer ikke her.. Klør like ille :-/

Skrevet

min reagerer også på ull, fant det ut når han var litt over et år. nå er han halvannet, og har blitt mye finere i huden etter vi sluttet med ull inntil kroppen. Vi bruker cubus eller claire (et merke de selger bl.a. på Junior barneklær) sine ullklær med bomull på innsiden. Det funker bra. Koster ca 149 kr pr plagg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...