Mama88 Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Treig som jeg er, (er 37+4 på vei) leverte jeg ikke inn søknaden om foreldrepenger før forrige tirsdag. Litt pga angst for å sitte i mye kø på nav-kontorene, litt pga permisjonssøknaden til jobben, og litt fordi jeg bare har vært sløv. Men, fikk iallefall levert inn søknaden forrige tirsdag. Fikk beskjed om at behandlingstiden ville være på ca 6 uker, så slo meg vel egentlig til ro med at foreldrepengene ikke ville komme før etter at barnet har kommet (termin 12.02). Ringte i dag inn for å høre om søknaden var komplett, at jeg hadde fått fylt ut alle punkter riktig osv. Da sier damen i telefonen at jeg burde sjekke kontoen min, for der skulle det ha kommet inn mine første permisjonspenger i dag!! DVS at de brukte UNDER 1 uke på å behanle søknaden min, OG sette pengene inn på kontoen! All kred til nav, dette hadde jeg ikke forventet Min første gode opplevelse med de
Sanna_90 Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 WOW, det var ikke gale.. Jeg selv hadde ikke en så positiv opplevelse me de.. Sendte inn søknaden i uke 26, og fikk bekreftelse på at søknaden var mottatt. Behandlingstiden var 6-8 uker fikk jeg beskjed om.. 8 Uker gikk og jeg hørte ingenting, da måtte jeg jo ringe å spørre om hvordan ting lå ann.. Da fikk jeg beskjed om at søknaden lå til behandling. 2 nye uker gikk, og jeg hørte ingenting.. Ringte igjen for å klage, begynte nå å bli veldig bekymret på at jeg ikke skulle få penger i d hele tatt. Da hadde di GLEMT søknden min, men skulle se på den så snart di kunne.. Nå er jeg 38 uker og har ENDELIG fått svar på søknaden om at alt var i orden! Men snakk om tid det tok gitt. Godt noen opplever positive ting med NAV og!
sandram Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Jeg ble også veeeldig positivt overraska i forrige uke, leverte inn søknad om engangsstønad mandags ettermiddag, og dama i skranken sa "vi sender den videre i morra tidlig". (Vet ikke helt hvor hun skulle sende den, men:p) Fredags ettermiddag skulle jeg sjekke kontoen, og der hadde jeg jammen meg fått inn pengene allerede. Ble kjempeoverraska!
2tettebabyer Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 jeg og kan skryte. fikk pengene en uke etter at jeg leverte søknad :-)
på'n igjen:)*fødeklar* Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 jeg også fikk engangstønaden innvilget på under en uke.. ble så overrasket når pengene sto på konto på fredag at.. Men en gledelig overraskelse var det jo da
<3 duracellkanin <3 Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 jeg fikk også svar veldig raskt på OS søknad.. men på foreldrepengene derimot venter jeg fortsatt.. og det er over en måned siden jeg søkte.. der har de heller ikke giddet å sende ut brev om at søknaden er motatt :S det fikk jeg først vite når jeg ringte de for å spørre om noe annet.. så her er det litt ros og litt ris men jammen er det bra at vi har det systemet med nav som vi har.. se bare hvor mye større problemer de har i andre land når det kommer til stønader osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå