Gå til innhold

Morsmelk er sunt, men hvor mye må til? Jeg har dosert i fryseren, da min melk er forsvunnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille nekter å spise pupp, men jeg har et par liter melk som jeg har frøset i isbitfryseposer.

Skal jeg gi en opptinet bit hver dag? Da har han i over en måned.(har hørt at de trenger bare litt for å få i seg antistoffer)

Eller bare, tine opp og ha nok til 2 dager!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde satset på at det stemmer at de trenger bare litt og gitt en terning hver dag. Har hørt det samme, men vet ikke om det er hold i teorien... Uansett så hjelper det jo ikke så mye og ha bra 2 dager da, så da må det jo være bedre å fordele det og håpe at det er til nytte tenker jeg :) Passe godt på at du ikke utsetter de for for høy varme bare!

Skrevet

Tusen takk for svar.

Flere som har hørt at bare litt/innslag av mm er nok til å gi antisoffer til barnet?

Skrevet

Ja, såklart vil alle monner dra, men jeg tror nok at dette med at små skvetter mm inneholder mye antistoffer mest gjelder dersom man fortsatt ammer, fordi da vil morsmelka bli mer oppkonsentrert på antistoffer siden mengden melk minker.

Skrevet

Jeg har også hatt melk i fryseren etter at jeg sluttet å pumpe. Min teori er at det er lurt å fordele litt, men jeg tror kanskje ikke en isbit er nok til å hjelpe så mye. Det jeg gjorde med begge de yngste her, var å gi en flaske mm om dagen, for at de skulle få det over tid. Da tror jeg de fikk i seg endel antistoffer, og det hjalp godt på fordøyelsen den perioden de fikk litt mm. Så jeg tror at ca en flaske om dagen i en ukes tid er et bedre alternativ enn alt på en gang eller å pine det veldig ut. Du kan jo også gi en flaske annenhver dag, så har du også antistoffene litt lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...