MaBaHa Skrevet 24. januar 2011 #1 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei! Lurer på om noen kan komme med noen gode råd og tips. Jeg begynte å blø litt da jeg var 10 uker på vei og på ultralyd fant de bare en tom fostersekk. Gynekologen ville da vente en uke for en ny sjekk uten å gjøre noe. Noen dager etterpå begynte jeg å blø mer og det begynte å komme ut ting.... Tilbake til gynekologen en uke senere, får jeg beskjed om at det som er igjen er under grensen for utskraping, så han regnet med at det ville komme ut av seg selv..... Har hatt god oppfølging av gynekolog, men fra gang til gang har det gått ned 3 mm eller mindre. Nå har jeg holdt på i 6 uker, det er fortsatt ting igjen oppe i livmoren, men gynekologen har nå avsluttet og sagt at jeg kan forvente en større blødning når mensen kommer. Når den kommer, er usikkert. Problemet er at jeg føler at mensen ikke vil komme før jeg er ferdig med dette. Jeg har stadig vekk blødninger og noe slim som kommer ut, senest lørdag kom det noen større "biter" ut. Hva skjer hvis ikke alt kommer ut? Vil jeg få infeksjon? Kan jeg i det hele tatt bli gravid igjen? Jeg ønsker jo bare å komme igang igjen. Har noen andre lignende opplevelser? Leser bare om folk som har fått utskraping. Lurer jo på hvorfor ikke jeg har fått det og hvorfor min kropp bruker så utrolig lang tid på å bli ferdig med dette..... Fint med noen tilbakemeldinger! Marianne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142826470-6-uker-etter-oppdaget-ma-holder-fortsatt-p%C3%A5-med-utst%C3%B8ting-og-bl%C3%B8dninger/
håp_84 Skrevet 24. januar 2011 #2 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei så trist at du mistet.. Eg hadde ma i uke ti i nov og hadde to utskrapninger der d fortsatt var noe igjen:(blødde i åtte uker så kom mens som varte i to uker dvs at eg har blødd i ti uker før eg no har vert blødningsfri i ei uke-jippi- har vert noen tøffe uker i og m at en aldri blei ferdig å blø men no er alt vekke heldigvis..har du sjekka hcg ditt?d trur eg kan vere lurt... Ring legen din vist du lurer på noe.. Og lykke til!!etter to utskrapninger og 1infeksjon og ti uker m blødning ser eg no lys i tunnelen:)klem fra mg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142826470-6-uker-etter-oppdaget-ma-holder-fortsatt-p%C3%A5-med-utst%C3%B8ting-og-bl%C3%B8dninger/#findComment-142826612
Hege72 Skrevet 24. januar 2011 #3 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei! Slutten av november i fjor var jeg på UL. Jeg var da 7+1 på vei. Legen fant ikke hjertelyd og fosteret var for lite til å være 7 uker på vei. Det gikk mot MA... 2. desember måtte jeg tilbringe hele dagen på sykehuset. Jeg fikk 4 tabletter som sykepleier stakk inn vaginalt. De tablettene får livmoren til å støte ut det døde fosteret. På ettermiddagen fikk jeg reise hjem. Jeg blødde kraftig i akkurat to uker. En uke etterpå var det ny UL for å se at det ikke var noen rester igjen i livmor. Og det var det ikke. 4. januar fikk jeg eggløsning og mensen kom 18. januar. Nå er jeg midt i nytt forsøk, uttak av egg om ei uke. Jeg fikk beskjed at man ikke skal blø mer enn to uker fra man tar tablettene. Jeg tror at du fortsatt sitter igjen med rester i livmoren siden du har blødd så lenge. Synes det er rart at du ikke har fått tabletter som gjør at livmor strekker seg sammen og utstøter fosteret.... Husk at du ikke kan ha sex før alle rester er ute og du har sluttet å blø. Du kan få infeksjon. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142826470-6-uker-etter-oppdaget-ma-holder-fortsatt-p%C3%A5-med-utst%C3%B8ting-og-bl%C3%B8dninger/#findComment-142827241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå