Metti er håpefull Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Hei Jeg har nå prøvd på mitt første gull i seks Mnd ... Det er virkelig en test for tålmodigheten ... Vil så gjerne bli gravid. Er nå 3 dpo men forhåpningene er små ; ) nå må det snart være vår tur .. Er det flere som har prøvd en stund på sitt første barn
Oktoberskatt Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Hei Vi prøver også på vår første, sluttet på p-pillene i juli så begynner å bli noen måneder for oss og.. vi prøver å ikke stresse så veldig med det, skulle ta det litt som det kommer men kjenner det litt mer nå siden det ikke har skjedd noe enda. hatt litt laange syklusser. denne sykusen tester jeg med el. tester, siden jeg ikke kjente når jeg hadde el sist runde. testet i går og i dag, med begge var neg. håper på el iløpet av uken:) gjør du noen spesielle tiltak, som f.eks el.tester?
vår første 19 mnd prøving Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Vi prøver og på vårt første barn har prøvd siden juni 2010, Men har ikke lykkes enda. Har gått 4 måneder uten mensen men endelig har tanta kommet tilbake igjen. så nå føler jeg på meg at det kommer til å skje snart Har ikke testet etter EL , gjør du metti?
Metti er håpefull Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 24. januar 2011 Jeg tester etter EL ja .. Har hatt pos EL tester fire dager pp rad men denne Mnd hadde eg 2 dager som normalt ; ) Har også tempet to Mnd for å sjekke at eg har EL og tempene så veldig bra ut ... Tydelig forskjell på før og etter EL..
vår første 19 mnd prøving Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Spennende jeg tror ikke jeg skal kjøpe EL tester riktig enda, vi har oss bare når vi har lyst Jeg fikk mensen når jeg egentlig hadde tenkt meg å kanskje vente med å prøve til sommeren, tenkte at mensen må jo nesten ha kommet til da , men i det jeg tenkte det så fikk jeg mensen kroppen er jammen rar !
std Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Vi prøver på nr 1 :-) Sluttet på prevensjon for over 2 år siden, har første pp ,med pergo nå.. Krysser det som går ann å krysse (ikke beina!!) for at EL kommer :-)
Metti er håpefull Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2011 He he ja føle kroppen e rar !! Eg tror eg begynne å bli tullete. Sliter med spotting opptil 10 dager før mensen . Så tolker eg all utflod, studere den for å se om det er farge på den ; ) jaja de galne har det godt ; ) Lykke til Stb med pergo runde .. Ska til gyn om ei uke eg ska begynne utredning såpass tidlig pga spottingen .. Lurte litt på om eg kom til å få pergo men e nok så altfor tidlig
std Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Ja, kropper er finurlige saker!! Lykke til Metti, det kan nok hende du kan få pergo så sant en del annet blir utelukket først :-) Når det er snakk om uregelmessigheter så kan de fortere gi medisiner enn til en som har regelmessige sykluser.. Håper de finner fort ut av grunnen til spottingen din!! Jeg syns det er ganske pyton å ikke vite grunnen til at vi ikke får det til enda, annet enn manglende el.. Vil gjerne vite mer jeg ;-)
vår første 19 mnd prøving Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Hehe ja litt smågal må man også være Jeg var til utredning for 2 uker siden men legen sa klart ifra at jeg ikke kom til å få pergo kur, skulle inn til ny UL vist mensen ikke hadde kommet innen 2 mnd, men den kom jo Torsdag så da trenger jeg ikke UL likevel kanskje og trenger ikke begynne på metformin osv dette skal kroppen klare på egenhånd ! Føler det kommer til å skje snart
Lollo83 <3 Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Heisann! Vi prøver også på nr. 1. Sluttet på pillen i august 2010, og er nå over i 6 pp. Tr kom her rett før helgen Merker at det tar på tålmodigheten å vente på positiv test, ja.. Spesielt når det dukker opp flere og flere gravide i alle retninger. Og familien og venner spør om det ikke snart er vår tur å få barn. Slitsomt. Har på en måte lyst å fortelle de at vi prøver, men vil jo på en annen måte ikke at alle skal vite om det. Har fortalt det til 2 vennepar (litt tilfeldig at det ble akkurat de da) og min søster og hennes sambo (de prøver de og, og har holdt på like lenge som oss). Men jeg skal no forsåvidt ikke klage da. Mange som sikkert har prøvd mye lengre enn oss.
Metti er håpefull Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2011 Jeg er også i 6 pp .. Er usikkerheten som tærer mest på meg .. Hadde eg visst at vi ble gravide om fire Mnd så hadde det vert helt greit ... Men når en ikkje vet noe så komme det så mange tanker og bekymringer
Gjest Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 Vi prøver også på første Sluttet på pillen for to og et halvt år siden... Tok meg 7 mnd ca å få igjen mensen, og har hatt uregelmessige sykluser siden så det er ikke lett det her. Men vi har jo ikke prøvd så "aktivt", har tempet noen pp'er osv, men blir så stressa av slik hehe. Nå har jeg nettopp fått Pergotime, så det blir første pp med det i neste syklus, så det skal bli spennende! Nå tester jeg med EL-tester også, men prøver å ta det med ro...
std Skrevet 24. januar 2011 #13 Skrevet 24. januar 2011 Høres ut som vi ligger ganske likt mamma i 2011, lykke lykke til!!
Gjest Skrevet 24. januar 2011 #14 Skrevet 24. januar 2011 Ja, nå leste jeg det du skrev std, og det ser ut til at vi ligger ganske likt :-) Tusen takk og masse lykke til til deg også! Blir spennende framover nå!
Happy87 Skrevet 24. januar 2011 #15 Skrevet 24. januar 2011 Så godt å høre at du har fått tr igjen snuppi og venta lillegull.. Har tenkt mye på deg.. Her hadde jeg ikm igår eller idag, men har fortsatt negative tester og venter fortsatt på tr.. PIIIIINE!!!! Vil bare få begynt på en ny prøverunde og håpe at den blir litt kortere.. Vi har prøvd på vårt første barn siden juli, men har ikke fått mer en 2 forsøk siden jeg sliter med laaaaaaaaaange sykluser.. Når tr kommer nå så skal jeg kjøre på med bidronninggele for å prøve og korte ned syklusene mine.. Hvis dette også blir en lang syklus så reiser jeg til legen for å se om det er noe vi kan gjøre.. Ellers så tester jeg etter el og har funnet el begge pp.. Så tror nok jeg har el, men tar tydeligvis laaaaang tid før egget er klart og gir slipp..
std Skrevet 24. januar 2011 #16 Skrevet 24. januar 2011 Håper for deres skyld at syklusene dine blir litt kortere så dere får prøvd mer :-) Hold oss oppdatert om bidronninggeleen da :-) Lykke til!!
ønsker * magetroll <3 Skrevet 24. januar 2011 #17 Skrevet 24. januar 2011 jeg prøver også på min første! har prøvd litt siden jeg mistet i juli, men pga veeeldi uregelmessig mens (hver andre uke) så er jeg vell bare i min 3 pp med regelmessig mens håper den sitter snart! leter etter alle symptom, og føler meg gaaal! men som metti sier: de gale har det godt
Spire2013??? <3 Skrevet 24. januar 2011 #18 Skrevet 24. januar 2011 Hei Hei. Vi prøver også på nr 1. Og tålmodigheten min er blitt satt på prøve flere ganger. Sluttet på pillen januar 2009 og fikk ikke normal syklus fø desember 2009 så da var jeg rimelig lei av å vente på at tanta skulle komme. Har ikke tall på hvor mange tester jeg brukte iløpet av fjoråret men det var ikke lite. Begynte å bli rimelig lei når sommeren kom og vi ble sendt til utredning men alt var vist bra hos meg og nå før jul fikk samboer testet sine svømmere. Fikk endelig positiv test i begynnelsen av januar men mistet det. Vi har vertfall fått bekreftet at vi kan lage barn, må bare få det til å sitte fast i 9 mnd. Det som jeg tror var anderledes i desember når det klaffet var at jeg hadde ikke fokuset på å bli gravid men på alt annet som skjedde rundt meg. Så nå har jeg hørt at man er ekstra fruktbar etter en SA og jeg håper at det stemmer. Lykke til til alle sammen her )))
Metti er håpefull Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #19 Skrevet 25. januar 2011 Ser vi er en liten gjeng som har prøvd en stund på vårt første gull !! Da kan vi fylle litt me på hverandre og gi råd.. Jeg for min del begynner å bli utålmodig.. Vi har lyst bestille tur til Orlando i sommer men er så vanskelig for vi vet jo ikkje om eg blir gravid og eventuelle plager i forhold te det.. Vi bli gravid nå !!!!
Jenny_85 Skrevet 25. januar 2011 #20 Skrevet 25. januar 2011 Hei:) Her prøves det også på nr 1:) Vi har da prøvd siden august. Bruker ikke noe el tester eller gode tips, vi rett og slett bare koser oss:) Vi ser frem til sommeren og dersom det ikke har skjedd noe da, tenker vi å teste etter el da slik at vi er litt mer sikre på når det er! Trur nok jeg begynner å bli litt mer utålmodig enn kjæresten, men det regnet jeg jo nesten med:P Er egentlig ikke så veldig aktiv her inne for prøver å ikke lese for mye, men blitt mer i det siste da gitt:)
Fru Monalisa Skrevet 25. januar 2011 #21 Skrevet 25. januar 2011 Slenger meg på her. Prøver på nr 1, er i 7 pp og er 29 og rekker nå å bli 30 før jeg får mitt første barn selv om det klaffer denne mnd... Har alltid prøvd å være realistisk å si: "HVIS jeg blir gravid". At det faktisk ikke er alle som får det til osv, men men håper jo selvsagt og innerst inne tror jeg jo ikke at jeg er en av dem... Syns også det er helt merkelig å tenke på at det jeg og mannen har gjort så lenge plutselig skal bli til en baby - men kjenner at det blir litt kjedeligere for hver gang mensen kommer. Det er vel bare å satse på at den ikke dukker opp neste gang. Eggløsning ventes i løpet av noen dager og jeg kjører hard testing denne mnd - starta på dag 9 og har tenkt å følge utviklingen.
Metti er håpefull Skrevet 26. januar 2011 Forfatter #22 Skrevet 26. januar 2011 Da er du ett år eldre enn meg fru monalisa ; ) Jeg er 5 dpo i dag og i 6 pp... Har ikkje noen symptomer som jeg ikke har hatt alle de andre pp... Kjenner at håpet hver Mnd blir mindre og mindre for hver pp... Men plutselig så sitter den
Lollo83 <3 Skrevet 26. januar 2011 #23 Skrevet 26. januar 2011 Ja det hadde vært greit å vite. Har blitt spådd her på bim av 4 forskjellige, men de er ikke helt enige. To av de sier mai/juni og to sier november/desember, men de vet ikke om det er graviditet eller fødsel... Prøver å holde motet oppe og tenkte positivt, men det er ikke lett nei. Har du vært på utredning, Metti? Har lest noen av innleggene dine tidligere og forsto at du snart skulle på det...
12Januarspire Skrevet 26. januar 2011 #24 Skrevet 26. januar 2011 Vi er 1 gangs prøvere. har prøvd i snart et år uten hell, sliter litt på tålmodigheten kjenner jeg.. Skal til legen å sjekke om det kan være noe galt på Tirsdag, kommer da til å forhøre meg om en evt pergo kur. Håper alt er i orden Klemmer & babystøv til alle
Lollo83 <3 Skrevet 9. februar 2011 #25 Skrevet 9. februar 2011 Heisann jenter!! Hvordan går det med dere? Noen som har fått positiv test enda? Foreløpig ingenting nytt her..... Er i 6 pp nå, og 6 dpo. I morgen er det bare en uke til ikm. Krysser fingrene og håper på det beste! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå