Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kan jordmor si noe om vekten til barnet, eller kan det kun gjøres ved ultralyd, har hørt folk snakke om vektestemering, noen som har erfaring med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ganske vanskelig med vekstestimering uten ultralyd siden det de gjør er å måle hvor stort hode,mage osv er..de beregner vekt etter målene de får.. jeg skal på dette imorgen :-)

Skrevet

Vekstestimering gjøres vel med ultralyd. Var på det selv med forrigemann, og jordmora bommet heftig på størrelsen. Så enkelt å få riktig resultat er det nok ikke...

Skrevet

Jeg var på 3D ultralyd i dag og da gjorde han en vekstestimering i samme slengen. Han gikk blant annet ut i fra magemålet. Han sa 3500-3600 gram. Blir spennende å se om det stemmer!

:)

Skrevet

Jordmor sa til meg at babyen er blir ca 5 kg, ut fra magemål, men ba meg få det sjekket med ultralyd. Legen som tok ultrelyd sa i underkant av fire kg. Så får vi se hvem som får rett. Sist fikk jeg beskjed om over fire kg, og hun var 3400kg

Skrevet

Det bombes grådig mye på disse vekstestimeringene!! Jeg har hatt UL to ganger denne gangen på ca samme tidspunkt (2 forskjellige sykehus) og det skiller nesten en kg på hva de har estimert.. Så blir spennende å se hvem som får mest rett ;))

Skrevet

Takk for svaret damer, virker ikke som dette med vektestemering er noen nøyaktig vitenskap hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...