Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Er den som på fargekartet, og hvordan gulv har du?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Det er en bitteliten gang bare.. har eikeparkett tror jeg, hvite lister, tak og en liten (lav) hvit billyhylle med dører.. Tror fargen fort kan bli litt mørk(?) om man maler et stort rom, hvis ikke det er kjempeluftig under taket og man har hvite svære vinduer etc.. Ser for meg at fargen passer fint i en stor leilighet eller gammelt hus med rosetter i takene og digre hvite gamle vinduer etc.. hehe Men den er kjempefin i vår lille gang.. Eneste fargen i leiligheten som ikke grenser mot hvit på en eller annen måte.. Selve fargen er kanskje en tone gråere enn i katalogen hjemme hos oss i hvertfall.. Vi har malt rett på betong, så vet ikke om den blir annerledes på gips/tre? Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et prøvespann og malt 1 kvadratmeter el. Da får du fort et bilde av hvordan fargen blir på materialene og med lyset i leiligheten... Jeg gjorde det med to farger på soverommet til minsten (skulle ha grønn og tok med limegrønn og empire hjem..). Var "helt sikker" på at limegrønn ville bli penest, men på veggen hos oss ble den nesten gul, mens empire var kjempefin, så ble helomvending der gitt
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Malt soverom i denne fargen, har malt på panelplater synes fargen er veldig lik fargekartet. Har eikeparkett på gulvet, hvite lister og hvitt tak. Liker fargen kjempegodt.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 så rart, denne fargeprøven henger på veggen min også og lette senest i går på nettet om jeg fant noen som hadde skrevet noe om den:-) Jeg lurer på å ha den i en loftstue. Der er det tre dører og 2 vinduer så ikke så mye vegg. Hvitt paneltak. Er lei av å ha alt hvitt og trenger en litt lunere steming der oppe. Har kjøpt en prismelampe med krystaller som henger. Står mellom marrakesh og mohair eller en som het sand ett eller annet.. men greier heller ikke å bestemme meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå