Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært på noe svømmekurs med minsten, men har lyst å dra i svømmehallen. Men hva "gjør man" med så små :)

Det er vel område med lavere vannstand i den ene enden vil jeg tro.

Men hva gjør man? Og hvor lenge er man i bassenget? Svømmebleier?

(Herregud, flau, hehe ;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår ettåring elsker svømmehallen! Du bør dra et sted hvor det er varmtvannsbasseng for de minste. Det varierer veldig hva som finnes av leker og slikt, så man kan alltids ta med et par badeleker. Ellers plasker og spruter og kaver man så lenge man orker :-)

Vesla vår blir fort sliten av svømming, så vi er sjeldent i vannet lenger enn 45 minutter. Sover utrolig godt etterpå :-)

Man får jo kjøpt badebleier, men hvis dere har tenkt til å gå noen ganger er det like greit å ha en badebukse. Man får kjøpt tette spesialbadebukser for de minste bl.a. på apoteket.

Kos dere!

Skrevet

Jeg har vært med mine i svømmeanlegg flere ganger. Som nevnt over bør dere dra en plass det er varmtvannsbasseng og gjerne litt "langgrunt" slik at man kan sitte i vannet til å begynne med så barnet får plaske og gjøre seg kjent.

Ellers er det bare å ta med barnet på litt dypere vann og "leke".

Mine trives veldig godt i vann, og vi er ofte i bassenget i drøyt halvannen time.

Skrevet

vi har badebukse, men er det ikke også påbudt med (bade)bleie?

Skrevet

Tror det varierer litt fra basseng til basseng hva som er påbudt når det gjelder badebukse eller badebleie. Vi har gått på babysvømming med mini siden han var 7 uker gammel, og han blir to på fredag. Vi bruker badebukse på han. Den kosta 49 kroner på babyshop. Tror de selger den mange steder som f.eks. apoteket. Mye mer behagelig for barnet å ha en badebukse enn en badebleie. Det er utrolig sjeldent de bæsjer i bassenget uansett. Vi har hatt et par tilfeller med mini, men da har han stått på bassengkanten og pressa.

Ting vi gjør i bassenget:

Sitter på kanten og hopper uti

Står på kanten og hopper uti

Sklir på little tikes sklie.

"svømmer" i badering

Legger han på ryggen for å trene ryggsvømming (rundt et år hender det de ikke liker dette lenger)

Hopper, plasker, kaster han i været, leker med ball og alt annet man kan komme på.

Mini elsker å være i vannet! :)

Skrevet

Jeg har kun vært engang i bassengt med mini. Tok henne i det lille varme gode bassenget, men der likte hun seg ikke. Tok henne da over i det litt større varme bassenget, og jaggu om ikke hun STORKOSTE seg, det var digg. Slappet helt av. Hadde en slik badering, og det var så stas. Det må jeg nok gjøre flere ganger ja. Hun er også en røver når hun bader i vanslig dusj, så vann for henne er noe helt eget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...