junimamma2011 Skrevet 24. januar 2011 #1 Del Skrevet 24. januar 2011 Hei. Vet ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget, men jeg er student og jobber i tillegg deltid. Jeg er i 20 uke og har begynt å tenke på permisjon og foreldrepenger. Jeg vet at jeg har krav på både foreldrepenger fra nav og fra lånekassen, men det jeg er litt skeptisk til er at jeg kun er tildelt 6 uker, mens min samboer 10 uker, også skal vi fordele 27 uker :S Har fedre lengere permisjon enn mødre? Samboeren min sier han skal ha så lang pappa permisjon han har rett på, og det betyr at jeg må relativt tidlig ut i jobb og studier, noe jeg vet jeg ikke er klar for såå tidlig etter en fødsel Er veldig usikker og lurer på om noen andre er i samme situasjon? <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142826005-permisjons-fordeling-s/
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2011 #2 Del Skrevet 11. februar 2011 Det er 6 uker som er forbeholdt mor, og 10 uker som er forbeholdt far. De resterende ukene gjør dere som dere vil med, du kan ta alt, eller du kan ta det meste, eller dere kan dele likt. Det er helt opp til dere. Men hvis du ikke vil begynne å jobbe etter seks uker, noe de færreste gjør bla pga amming etc, så gjør du ikke det.. Fedrene har ikke lengre permisjon enn mødrene, men de har reservert de 10 ukene sånn at flest mulig fedre skal ta permisjon og være hjemme med barna. For det er en stor andel menn som ikke benytter seg av den sjansen. Det er mer vanlig at mor tar all permisjon. Dere må nok bare diskutere dere fram til det som passer deg/dere! Hvis du får problemer med argumentasjonen, så husk at det er du som skal føde og det er du som må amme... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142826005-permisjons-fordeling-s/#findComment-142897136
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå