Linchen Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Plutselig har lillemor på 7mnd sluttet å ville ta puppen - hva kan det komme av? Har fått henne til å ta puppen kun et par ganger i løpet av det siste døgnet, men nå står hun i bro og vrir seg vekk. Hm... Hjelp!
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Jeg ammer også min på 7 mnd. Jeg ammer før måltidene, rett etter han våkner og alltid på et rom alene uten folk. Hvis jeg ikke gjør dette, så går det ikke. Når jeg er hjemme så ammer jeg kun på soverommet. Jeg har ikke ammet han i stua på mange mnd faktisk. Så når jeg er på besøk hos noen, så setter jeg meg på en stol i gangen, på kjøkkenet eller så gir jeg bare vannflaske. Morsmelk er jo fremdeles viktig, men det er jo ikke så viktig som før nå som de har begynt med fast føde. Han har ammet fint de siste dagene nå, men forrige uke hadde han også puppenekt noen dager. Jeg er ganske sikker på at det er pga tenner i dette tilfellet, da han har fått sin 3. tann og han har vært slik før de 2 første kom også. Så... Det kan jo være tenner på gang? Det kan være at du trenger å være i et et rom som ikke er spennende, altså unngå ting som distraherer? Det kan være utviklingssprang, at hun er oppslukt i noe annet? Eller så har hun kanskje rett og slett ikke lyst på pupp! Forsøk å tilby, men ikke stress hvis hun ikke vil ha. Disse små babyene våres er i ferd med å bli store og det er trist og uvant for mor! :-( Min har faktisk mer lyst på vannflaske om kvelden enn pupp nå, så jeg syns det er fryktelig uvant!!
Linchen Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2011 Hei Junigull10 - takk for mange gode råd og tanker. Ofte jeg må sette meg i stolen på soverommet for å amme, i alle fall når det er andre til stede. Hun har nå fått tilbud om pupp mange ganger i dag og noen ganger har hun tatt brystvorta i munnen og jeg tenkte "yesss", men så spyttet hun den ut igjen! mannen min foreslo at vi kanskje gir henne for mye mat... Også kom jeg på selv at jeg kanskje bør gi henne pupp FØR måltidet og ikke etter som jeg har gjort. Det funket! Så får vi håpe at det ikke var tilfeldig:) Trist og uvant, ja - det skal jeg skrive under på! Pussig at man skal bli helt på griner`n av sånt, he he.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå