Gå til innhold

Noen med erfaring med spisevegring hos baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette? Hvordan utartet det seg og hvilke tiltak ble gjort?

På ett eller annet tidspunkt må jeg si at nok er nok og ta henne med meg på barneklinikken. Har trøstet meg med at hun har spist på natten men i natt spente hun og ville ikke ha i søvne heller. Spiste 1 gang som jeg kan huske.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt har til tider vært vanskelig å få i mat, men har gått opp fint i vekt hele tiden. Siden han har lagt jevnt på seg og ligger på snitt både på vekt og lengde var det aldri aktuelt med noe tiltak og HS kom aldri med noen innspill. Jeg har imidlertid streset mye med det, og jeg er litt hysterisk når det gjelder spisingen hans, hva han får i seg etc...

MEN hvis babyen din er liten, ikke legger godt på seg, og/eller dette varer over flere dager bør du gjøre noe med det. De små blir veldig raskt dehydrert og det kan jo være grunner til at hun ikke vil ha mat som det kan være greit å vite om.

Lykke til!

Skrevet

Jenta vår hadde spisevegring fra fødselen av, pga KISS. Søk på nett, så finner du info om dette og kan se om du kjenner igjen symptomer på babyen din. Ville fått time kjapt hos manuellterapeut, kiropraktor eller osteopat om jeg var deg. Der finner de ut om spisevegringen skyldes låsninger i nakken eller lignende.

Hvor bor du, og hvor gammel er babyen?

Skrevet

Jeg bor i Bergen og babyen er 3,5 mnd. Hun er 58 cm og veier 5100 gr. Hun ble født til termin med fin vekt og høyde, 49 cm og 3250 gr.

Har vært hos manuellterapaut. Hun fant en liten skevhet, men mente den var veldig liten. (kan se at haken går litt ned mot høyre og at hun noen ganger ligger som en banan). Skal tilbake til manuellterapauten om en uke.

Jeg er veldig skremt og redd fordi hun spiser så lite, og dødssliten. Det er eneste tema som er i hode mitt.

Skrevet

Hva sier HS om dette da?

babyen din er jo helt gjennomsnittet ved fødsel (bittelitt under bare) og helt normal. Hvis det stemmer det du skriver kryper hun nedover og nedover på kurven og ligger ganske langt under snitt nå. hvis JEG var deg hadde jeg også vært bekymret og sliten! Min mammafølelse ville tatt babyen min med til legen. Om ikke annet så for at du skal få litt faglige vurderinger her.

Varm klem og lykke til :-)

Se mer om snitt for lengde vekt og utvikling i forhold til alder her:

http://ammetaka.no/Baby/percentil.php

Skrevet

Bra du er i kontakt med manuellterapeut da, selv om det mest sannsynlig ikke er årsak til at hun spiser lite.

Jeg føler med deg! Vet hvor utrolig slitsomt det er å hele tiden ha så mye fokus på mat og vekt, og alltid være bekymra. Jeg synes også du bør oppsøke lege. Du kan også høre med HS om det finnes noen i Bergensområdet som er spesialister på babyer og spisevegring. Noen kommuner har det. Det kan selvfølgelig hende jenta di er naturlig småspist, men jeg ville likevel undersøkt og oppsøkt all mulig hjelp og ekspertise.

Lykke lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...