braveheart Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 min lille (store!) sønn på straks 6mnd,tuller så på natta. Inatt våknet han annenhver time og skulle ha pupp..mat 5ganger mellom kl.23 og 06 er alt for mye for en så stor baby. Han får grøt på kvelden+pupp ofte på dagen+sånn fruktmos.han er stor(snart 10kg!)men jeg er helt sikker på at han ikke våkner hver gang fordi han er sulten!!!noen ganger sover han ok på natta (pupp 2ganger)men ofte så blir det altfor mye styr på natta.jeg går konstant med altfor lite søvn! han har 3 dupper om dagen ,2stk på 30min og en på ca.2timer. og han sover ikke senere enn kl.17. skal jeg begynne med mere mat på dagtid? han er også ganske sein iforhold til å rulle rundt,han hater å ligge både på rygg og mage-skal helst bæres rundt... noen som har tips?flere som har d sånn?
Gutt 08 Jente11 Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Dette kunne jeg ha skrevet selv med min eldste! Akkurat helt likt! Trenger ikke væresamme forklaring da men, men kan jo fortelle hva vi gjorde og hva som hjalp! Gutten vår var også sent ute med rulling, og likte ikke å ligge nede. Dette var pga en låsning i ryggen, så om jeg var deg ville jeg bedt om en time på helsestasjonen med fysioterapaut(gratis) bare for å sjekke at dette ikke er problemet. Hvis det ikke virker som gutten din egentlig er sulten om natta alle gangene, OG at han heller ikke våkner fordi han har vondt, så er det nok på tide at far stepper inn og prøver å roe gutten noen av oppvåkningene UTEN at han får pupp. Kanskje kan han få vann om han er tørst. Det vil bli litt kaos noen netter, men det går fort over. (Tar i snitt ca 2 netter for barna å skjønne at det ikke er melkeservering ved enhver oppvåkning.) Er best om pappaen tar denne avvenninga, siden han ikke lukter melk... Lykke til, og kanskje får du flere råd av andre som kanskje passer deg bedre, men hos oss var det ihvertfall dette vi gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå