Gå til innhold

Hvordan var dette igjen, EL og sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går helt i surr, men hvordan er dette igjen med EL og sex og egget som slippes.

Hvis jeg har positiv EL på torsdag og fredag denne uka, når bør vi legge inn aksjer for å sikre oss helt?

Vil muligheten være der hvis vi legger inn aksjer på torsdag, fredag, lørdag eller søndag?

Dere flinke jenter kan dette bedre enn meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg satt faktisk å leste om denne isted :D

de sier det at 3 dager opp mot eggløsning er det som skal være den fasen du kan bli befruktet i, altså for deg, tirsdag, onsdag, torsdag (fredag,lørdag)

vet ikke om dette stemmer, men det høres logisk ut, siden egget lever i 24 timer, og sædcellene i 3-5 dager. Da er "står" sædcellene og bare venter på egget ;) hehe..

lykke til :D

Skrevet

Tusen takk :)

Er fort gjort å gå litt i surr i alt man leser om *ler*

Da er det bare å lokke mannen til sengs de neste dagene skjønner jeg *smiler*

Har så lyst på en liten spire nå :)

Skrevet

ja, og så står det av og til så mye forskjellig!

hihi, ja, krysser fingrene for full klaff ;)

Skrevet

Egget slippes jo først etter positiv eggløsningstest. Så jeg ville satset på onsdag og fredag, evt lørdag.

Meeen, jeg er selv bevis på at det kan klaffe når som helst. Første gang vi prøvde på graviditet så var det ikke så lett, prøvde i nesten ett år før den satt. Timet eggløsning og hadde sex annenhver dag i den såkalte fruktbare perioden. Alltid sex den dagen el-testen viste positiv osv. Men en mnd var jeg lei, og hadde mer eller mindre gitt opp.

Hadde bestilt legetime, og hadde tenkt å ta pause i prøvingen til denne var overstått. Men så hadde jeg 1 eggløsningstest igjen, som jeg allikevel tok en kveld jeg trodde eggløsningen nærmet seg. Denne var positiv, men mannen min var bortreist, så ble ikke tid til noe sengekos før over ett døgn senere.

Og det holdt det, ble full klaff den mnd, Ganske uventet, at det skule bli noe med bare ett forsøk såg jeg på som usannsynlig, så jeg tenkte omtrent ikke på graviditet de neste 2 ukene. Så ble noe overrasket når testen viste positivt.

Denne gang ble jeg mer eller mindre uplanlagt gravid. Hadde sex 1 gang 2-3 dager før antatt eggløsning. Hadde ikke helt trodd det. Men så absolutt velkomment. Og litt kjekt å få det til uten å ha fokus på det også :-)

Lykke til

Skrevet

Mange takk for gode svar jenter :)

EL er forventet på torsdag, men blir sikkert ikke å komme før til helga.

Så her må det bare kjøres på annenhver dag og satse på at vi treffer blink denne gangen *smiler*

Skrevet

har hørt at annen hver dag er å anbefale, men av 'usikre' kilder. Jeg ble gravid på første forsøk sist, og brukte da el.tester. Hadde sex på begge el.dagene og dagen etter., altså 3 dager på rad. Var så ivrig at ville ikke hoppe over en dag! Lå også med rompa høyt på en pute etterpå, haha..Snakk om å gi alt fra første pp. Men det klaffet! Flaks antagelig..så spørs om vi er så heldige neste gang..

Skrevet

Jeg anbefaler sex før eggløsning!!!

1 gangen jeg ble gravid prøvde vi faktisk ikke. Vi hadde sex nesten en uke før eggløsning... Men sæden lå klar å ventet på at egget skulle løsne, og jeg ble gravid (sæd kan leve i opptil 6 dager)

Nå ble jeg nettopp gravid igjen. Denne gangen tok jeg faktisk eggløsningstester. Hadde positiv test torsdag og fredag. Men jeg var til gynekolog fred morgen, og da hadde egget løsnet! Det løsnet trolig torsdag da, og da er like sannsynlig at det ble befruktet av sæd fra tirsdag!!! Vi hadde sex torsdag kveld også. Men sæden bruker lang tid på å svømme opp!!! Så torsdag kan ha vært for sent!!

Derfor er mitt tips å ha sex annenhver dag, uka før du forventer eggløsning! Lykke til :)

Skrevet

Har sitti å lurt på det samme.. ikke greit dette.

Jeg fikk positiv EL på mandag og tirsdag, så el smerter i magen på onsdag og så på torsdag så kom det el slim... vil det si at egget kom på fredag eller? Blir jo helt tullette...

Men det var mye nytting lesning, ble litt mer avslappet til neste prøverunde, for jeg regner ikke med den sitter denne mnd heller.

Men vi gir ikke opp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...