Gå til innhold

Skifter dere tissebleie om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Påsan er to mnd gammel og vi er så smått i gang med å skyve leggingen bakover, slik at han sovner før 00:00-01:00, som har vært mønsteret til nå. Men, etterhvert, når han om et par mnd eller så er i seng klokka 19:00, blir jo natta mye lengre for ham, og da er det kanskje greit med et bleieskift underveis?

Mulig dumt spm, førstegangs :b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår sover fra ca 19.00 til 07.00, og vi skifter aldri bleie hvis hun ikke har bæsjet. Men vi bruker en str større bleier på natta:-). Etterhvert som de får mindre eller ingen mat på natta, blir ikke bleiene så tunge heller.

Skrevet

Skifter ikke tissebleie på natta nei, det har jeg aldri gjort verken på største- eller minstejenta=)

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Men han er så trøtt at han legger ikke merke til det en gang.

Skrevet

Min er 3 mnd, og vi skifter ikke. De er ikke noe spes våte.

Skrevet

Stusset på dette i en annen debatt ja!

Nei vi har aldri skiftet bleier om natten med unntak av bæsjebleier! Hun er 3.5 mnd nå, og bleiene er veldig store og tunge om morgenen, men Libero 3 lekker ikke på henne :) Hun har heller ikke blitt sår, hadde hun blitt det hadde vi forandret på rutinen... Hun pleier å få ren bleie rundt 21, og i løpet av den timen sovner hun, og sover gjerne til kl 9-10 morgenen etter med unntak av et par måltider i senga

Gjest Mentha og ♥Keiseren♥
Skrevet

Jeg har skiftet nå, blant annet fordi lillegutt har vært sår i stumpen i et par dager. Og så har han fort en bæsjebleie i løpet av natta uten at jeg har fått det med meg så jeg har laget en rutine på minst et bleieskift om natta og.

Men det er nok individuelt hva som er nødvendig, og noen tisser/bæsjer mer enn andre og vil ha andre behov. Du finner nok ut hva som passer for deg :)

Skrevet

jeg skifter også bare hvis han har bæsja, men jeg syns ofte det lukter så bæsj av tissebleie at jeg har skifta noen ganger uansett. Han får ta det som en bonus :P

Skrevet

Ja, tissebleien skiftes! Den er kjempetung og lukter.

Han er 3,5 mnd nå.

Bruker Pampers Baby-Dry nr.4

Skrevet

Ja, skifter bleie hver natt. Gutten min er 9 1/2 mnd og har fått det hver natt etter at han ble født. Han får også mat hver andre til tredje time om natten. Men tenker at jeg nok snart slutter med det, fordi de ikke er så tunge lengre.

Jeg skifter bare fordi jeg tenker at det må være ubehagelig å ligge å sove med en våt bleie. Han sovner fort igjen etter bleieskift/amming så for meg er det ikke noe problem.

Har gjort dette med nr. 1 og 2 også.

Skrevet

Skifter ikke tissebleie på natta nei. Men bruker en størrelse større bleie om natta.

Skrevet

Jeg ammer 3-4 ganger i løpet av natten og bruker alltid å kjenne om bleia er full av tiss eller ikke.. Hvis den er full skifter jeg, og hvis ikke lar jeg være.. Blir ofte ett skift i løpet av natta.. og bæsjebleie skifter jeg selvfølgelig alltid da..

Husker i starten, da skiftet vi hver gang han var våken.. hehe.. skjønte etterhvert at det ikke var nødvendig!!

Skrevet

min er forresten også to mndr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...