Silius82 Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Sønnen vår på 8 mnd har ikke trengt mat på natta på en stund, så vi tenker å flytte ham over på eget rom. Prøvde i går. Han sovnet i senga si som vanlig, men våknet etter 30 min og klarte ikke sovne igjen, enda han var stuptrøtt! Akkurat som om han ikke fant roen der inne. prøvde alt, strøk ham, koste etc. Da roet han seg men gråt med en gang jeg gikk ut av rommet. Prøvde å la han gråte litt også, men ingenting hjalp... Noen som har erfaringer å dele?
Mjølkekua Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Har ikke opplevd det samme, men ville ikke flyttet sengen tilbake. Dette handler om hva de er vant med (og ønske om at ting skal være som før), og det tar noen netter før de skjønner hvordan det skal være. Hva med å legge en madrass på rommet hans ved siden av sengen? Så ligger dere der sammen på rommet til han sovner/ hel natta?Viktigste er at dere er der og gjør overgangen trygg for han. Dere kunne kanskje også lagt noe tøy med deres lukter på i sengen? Lykke til - om en ukes tid er nok rommet sovet inn :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Dette kan skyldes at han trøbler litt med overgangen mellom dyp søvn og lett søvn, som gjerne inntreffer 30-45 min etter innsovning. Ikke alltid så mye å gjøre med det dessverre, men det hjelper ihvertfall på om de sovner av seg selv, og ikke bysses eller ammes i søvn, da dette kan forsterke oppvåkningen (søvnassosiasjon)
EgG Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Prøv å sitte inne på rommet hos han. Når snuppa vår har slike kvelder så sitter jeg slik at hun ikke ser meg, men hører meg. Når hun hyler så hysjer jeg henne og evt synger stille for henne. Da roer hun seg. Evt. gi en liten melkskvett på senga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå