Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Vi har betalt husforsikringen frem til april. men hvis jeg sier opp den nå, og bytter til et annet selskap - får jeg tilbake de pengene da?? eller taper jeg på det?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Ja du vil få pengene tilbake fra datoen du sier opp til policen går ut!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Kan du ikke vente til april med å bytte da?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Jeg vil bytte nå. Vi har hatt innbrudd i bilen, og det selskapet vi har nå nekter å erstatte tapet vårt. Jeg blir sjelden sint, men når jeg blir urettferdig behandlet blir jeg utrolig provosert. Derfor skal jeg bytte i dag, orker ikke være kunde hos et selskap som behandler folk slik de har behandlet oss. Så hvis jeg får tilbakebetalt, er det jo supert
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Dersom forsikringen ikke vil dekke innbrudd i bilen deres, ville jeg heller tatt kontakt med forsikringsklagenemda, de tar seg av klagesaker fra forbrukerne. Er dog ikke sikker på om du da bør melde overgang til nytt selskap før klagen er avgjort.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Jeg driver og undersøker det nå.. Noen som vet om det koster oss noe å ta saken til forsikringsklagenemda?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #7 Skrevet 24. januar 2011 Koster ikke noe, det er noe som vi forbrukere har en rettighet til!
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Har ikke leste alle svarene over, men jeg jobber med forsikring. Du har en måneds oppsigelsestid når du bytter selskap, med mindre du har hovedforfall før det har gått en måned. Hovedforfall har man en gang i året, så jeg regner med det er det du har i april? Det nye selskapet sender oppsigelse til det selskapet du har i dag. Dagens selskap annullerer så forsikringen en måned frem i tid, og beregner hvor mye premie du har tilgode for perioden fra annullasjonsdatoen til den datoen du har betalt. Disse pengene kan du få tilbakebetalt. Så du taper ingenting.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #9 Skrevet 24. januar 2011 Takk for svar Men denne oppsigelsestiden gjelder kun hvis man bytter selskap? Vi har ganske mange forsikringer i dette selskapet, men jeg er usikker om vi skal bytte over alt - mulig vi kutter ut noen av de. Hvis jeg bare sier opp, feks uføreforsikring, er det oppsigelsestid på det også?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Skjønner ikke at du tør og si opp en uføreforsikring med mindre at du vet at nytt selskap vil gi deg den samme med samme betingelser og at du ikke har vært syk, pådratt deg skade etter du tegnet denne forsikringen.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #11 Skrevet 24. januar 2011 HI igjen - til deg som jobber med forsikring: Kan jeg ikke bare si opp alle forsikringer vi har hos dette selskapet? For så å tegne nye i et annet selskap? Eller må oppsigelsen gå gjennom det nye selskapet?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 min livssituasjon er uendret siden jeg tegnet uføreforsikring, så ser det ikke som noe problem å få tegnet ny.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #13 Skrevet 24. januar 2011 det var bare et eksempel .. poenget mitt var om det er mulig å bare si opp forsikringene, og deretter tegne nye i et annet selskap. Om oppsigelsestiden gjelder da også..?! Og når det gjelder å få tegnet ny uføreforsikring, er vår livssituasjon uendret (bortsett fra at vi har blitt eldre), så ser ikke det som noe problem.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2011 #14 Skrevet 24. januar 2011 Kan uansett være et problem og bytte selskap når det gjelder uføreforsikring, evnt så vil premien øke endel. Ville undersøkt dette før jeg avsluttet en uføreforsikring selv om du nok er forsikret gjennom jobben.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 24. januar 2011 #15 Skrevet 24. januar 2011 Vi byttet forsikringsselskap for et år siden. Hadde Vesta og byttet til Gjensidige. Vi snakket bare med Gjensidige så ordnet de alt. Snakket ikke med Vesta i det hele tatt. Var en mnd oppsigelsestid. Da mnd var gått, fikk vi igjen pengene som vi hadde betalt allerede. (altså, si at vi hadde betalt for 3 mnd allerede. Fikk igjen for de to mnd vi ikke lenger brukte forsikringen)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2011 #16 Skrevet 27. januar 2011 10:46 her igjen. Beklager at jeg ikke har svart deg. glemte av hele saken. Det spørs hva slags type forsikring det er snakk om. Skadeforsikring som går på ting f.eks. bil, hus, innbo osv må ha oppsigelsestid ved bytte av selskap. Helseforsikring som liv, uføre, ulykke kan sies opp i ett selskap og tegnes i et annet. Det er fordi det nye selskapet da vil kreve ny helseerklæring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå