Mjølkekua Skrevet 24. januar 2011 #1 Skrevet 24. januar 2011 Storebror hadde oppkast forrige uke, og han ble bra i lpa noen dager. Jeg var dårlig 1-2 dager med kvalme, men kastet ikke opp/ hadde ikke diaré. Nå har lillesøster hatt dårlig appetitt i 3 dager og diaré (ikke hyppig, men masse når det kommer). Hun vil ikke ha noe særlig med mat, men drikker mm / vann. Siden hun er vant med 3 faste måltider med mat/grøt per dag, har jeg ikke nok melk til å mette/fullamme. Hun nekter grøt, men får i henne bittelitt middag og brød. Hun vil ha melk flere gg per natt (vi hadde nattavvent), men ikke så mye på dagen. Har lurt på om jeg skulle gi mme i tillegg. Ville dere gjort det, eller skal jeg bare gi pupp? Stakkars lille.. ;-( håper det ikke blir langvarig..
Canari Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Lillegutt har hatt oppkast og feber noen dager nå. Det viktigste er å få i de væske. Det min holder best på er yoghurt eller fruktbeger blandet ut med mme eller vann, har da gitt ca 50-100 ml i gangen, for ikke å irritere magen for mye. Gi heller lite mat litt oftere.
Mjølkekua Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. januar 2011 Huff.. Ikke noe gøy altså. Jeg får prøve lite mat og ofte - og fruktmos :-) Kan de spise yoghurt da? Inneholder ikke det masse kumelk og sukker?
Canari Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Vet ikke hvor gammel din er, jeg bruker den fra Nestle som heter Yoghurt med pære og banan 5-6 mnd. Antar den er bra :-)
Mjølkekua Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. januar 2011 Åja, sikkert en tilpasset variant. Hun er 7,5 mnd ;-)
EgG Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Snuppa mi er på 10. dag med diare så jeg vet hvor fortvilende dette er. Legene sier: væske, væske, væske. Det barnet vil ha er ok. Men jeg forstår deg. Det er ikke gøy. Her renner det ut under måltidet. Sengeskift på natten osv.
Mjølkekua Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2011 Huff, EgG! Natt til i går hørte jeg at hun gråt sånn i 3-tiden. Det er da hun vanligvis våkner ilpa natten, og oppdager at senga og nakkem hennes er våt. Tenkte at hun hadde kastet opp.. Men, neida. Hun hadde hatt diaré helt opp til nakken, så hadde hun ligget og snudd seg rundt i det. Heldigvis ikke fått det i ansiktet da :-/ full skift på Alt i senga og rundt. Hun sparer opp til noen ordentlige store bleier, hvor absolutt alt blir tilgriset.. ;-( godt hun har endel å gå på. Men, 10 dager... Puh.. Det høres grusomt ut! Jeg tror vi har en snill variant i hus.. Hun leker og tuller mye, det er bare apetitten og disse bleiene.. I tillegg til at jeg må opp og amme (hun som var nattavvendt og greier... ;-/
Nynte Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Ja, nå ser det ut som vi er på diare og oppkast kjøret også. Mini er straks 8 mnd. Han kastet opp en gang i går da han brakk seg under et måltid og i dag da han brakk seg når han spiste middag. Det kom rimelig myyye.. Også har han diare, skiftet flere ganger i dag. Han hadde også en periode med diare før jul, da varte det i 3 uker. Håper virkelig ikke det varer så lenge denne gangen.. Men greia er bare å fortsette med mat og melk som før? Det virker ikke som han har mistet matlysta..
Mjølkekua Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. januar 2011 Ja, det vil jeg tro. Jeg ville kanskje valgt snille matvarer da, og ikke eksperimentert så mye. Huff, stakkars babyene våre ;-( God bedring!
Nynte Skrevet 24. januar 2011 #10 Skrevet 24. januar 2011 Ja, god bedring til alle med syke bebbiser om dagen. Er ikke mye moro. Har måttet skiftet x-antall bodyer i dag, fordi han har bæsjet seg oppover ryggen:(
Mjølkekua Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #11 Skrevet 24. januar 2011 Buh.. Jeg tok selvfølgelig på en av de fine bodyene i dag (i hvit ull). Hvor dum går det an å være...? Argh.. Fikk vekk det verste med vanish, salo og to runder i vaskemaskinen, men blir aldri god som ny :-(
Nynte Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Hvordan går det med dere som har barn med diare/oppkast om dagen? Her har lillemann på 8 mnd akkurat kastet opp igjen. Han kastet opp en gang på søndag, to ganger i går og en gang i kveld. Når skal man egentlig kontakte lege? Er det vanlig at de kan kaste opp i så mange dager? Trodde det gikk fort over jeg, men at diare kunne vare lenge.. Han får i seg mat og litt væske, men jeg gir ikke mme... Han kastet opp etter grøten i kveld, den er det jo mme i, så vurderer å bruke en melkefri grøt noen dager. Synes så synd på han....off
Mjølkekua Skrevet 25. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 25. januar 2011 Huff ;-( så utrolig kjedelig! Jenta mi har hatt normal avføring, og har spist nesten som normalt i dag ;-) heldigvis! Har vært noen urolige netter, så nå satser jeg på litt ro i natt. Er alene med to hele uka, så krysser det jeg har. Det er noen barn som reagerer på melk ved irriterte tarmer / mage, så kan være en ide å prøve å redusere mengden ja. God bedring til dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå