Gå til innhold

Jenta mi på snart 4 Mnd har begynt å våkne på natten igjen. Trenger hun mer mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer lille jenta mi. Hun har sovet rundt fra hun var 2 Mnd gammel. Men nåpluttselig har hun begynt å våkne 2 ganger på natten for å spise. Kommer det av athun trenger mer mat og ikke får i seg nok p dagtid? Vil gjerne fullamme til 6 Mnd så håper det går seg til:) men i følge den utregningen i hennhold til hvor mye mat de skal ha når de er så og så mange kilo så skal hun jo ha i seg mer enn 1 liter hver dag og kan ikke skjønne at hun får i seg det... He he føler at puppene blir mindre og mindre og hun suger seg ferdig på noen min bare. Vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å amme hyppigere på natta er i hvert fall en måte å øke produksjonen på. Mine har også ønsket seg mer på natta i den alderen. Hos oss har det også hatt sammenheng med at de på dagtid har blitt for travelt opptatt med andre ting, slik at de ikke har hatt "tid" til å spise.

Hvis du lurer på om hun får nok mat, kan du dra på helsestasjonen og veien henne.

Det er vanlig at de blir fortere og fortere ferdig med å spise. Det kommer av at de suger mer effektivt. Hvis brystene tømmes regelmessig gjennom hele døgnet, kjennes de myke ut selv om det er mye melk.

Skrevet

Slik var jenta mi og på den alderen. Hun ville ha mer. Helsesøster sa bare at jeg skulle gi mere ut over ettermiddagen og kvelden slik at hun var god og mett. Vi gav henne smokken et pr ganger også. Samtidig som at hun begynte å sove igjen så dukket det opp en tann... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...