Gå til innhold

Huff, synes det er litt vanskelig jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så vanskelig å vite hva man skal gjøre. Nå har jo vesla mi hatt diare siden fredag og nedsatt matlyst. I dag tidlig hadde huni tillegg fått ca 38,40 i feber. Men hun er jo sååå pigg nå, løper rundt og er blid.Vi er hjemme fra bhg og jeg fra min jobb.

Men hvor lenge holder man de hjemme? Hva er regelen på dette? En feberfri dag? Hva med diareen, er den smittsom?

Hehe ble mye spm her, er første barnet og er jo ikke så lett å vite. hadde hun vært slapp er det jo ikke noe å lure på, men hun er jo like "frisk og rask" i formen som hun pleier sånn ellers..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden hun har feber i tillegg til diareen er det ganske naturlig å anta at den kan være smittsom. Spør bhghva de mener, de fleste bhg har en policy på 24 eller 48 diare-frie timer før levering i bhg :)

Selv om hun er pigg er det lurt å la henne være hjemme, slik at hu kan ta det rolig (prøv å få henne lit å gjøre dethun ikke gjør det selv. Sitte å lese bøker, se tv el.), slik at kroppen kan bruke kreftene på å bli ordentlig frisk.

Om hun blir slapp ellerfår høyere feber, og du gir henne paracet, så er det lurt å gi det rett før om skal sove, om hun sover på dagen. Så får hun sove godt, som er viktig for å bli frisk, og har gjerne apetitt til å få spist ordentlig når hun våkner, for så å bli slapp og ta det rolig igjen etterpå. Man blir fortere frisk når man tar det med ro. Men selvfølgeleig, har hun veldig høy feber eller smerter så er det jo ikke vits i å drøye paracet i det uendelige (mener jeg, og de legene jeg har snakket om det med. Men vet det er mange som er uenig med meg, og vil unngå paracet i det lengste).

God bedring til Thale-din! (Nydelig navn, forresten ;))

Skrevet

Kjedelig å være hjemme fra barnehage og jobb hvis ungen virker helt pigg. Men har barnet feber, skal det helt klart ikke i barnehagen. Selv om hun er pigg nå, kan det hende hun blir ganske sliten utover dagen. Har man feber, er man jo ikke frisk!

Jeg synes egentlig at dersom ungen har feber ved leggetid om kvelden, så bør man være hjemme dagen etter også selv om feberen da er borte.

Barnehagene vil heller ikke ha barn med ordentlig diare. Ikke så moro for de voksne i barnehagen, men her synes jeg det er vanskeligere å si en regel, for det er jo litt uklart når man har diare og når man ikke har det.

Pass på at hun får i seg nok å drikke. Ikke så viktig om hun spiser like mye som vanlig dersom matlysta er dårlig, men drikke er viktig ettersom hun kan miste en del væske pga diare.

Skrevet

Tusen takk for fine svar :)

Er jo ikke alltid så lett å være sikker.

Er allerede veldig glad vi ble hjemme i dag, har hatt ganske mange skift pga diare, så var heldigvis riktig.

Prøver å få hun til å drikke litt, men hun har ikke veldig lyst på noe stakkar. Men får nå i hun litt :)

Vi får nå bare se ann. Ellers er hun jo ei litta sol, så har det jo ganske bra sånn ellers heldigvis.

Tusen takk :-)

Er veldig glad i det navnet selv også.

Flott å ha noen å spørre litt her altså, igjenn takk for svar :)

Skrevet

Diareen er VELDIG smittsom. Vi er på 9.dag med diare. Snuppa er ikke helt seg selv, men aktiv. Vi har smittet de fleste rundt oss da.

Jeg jobber i barnehage og vi praktisere 48timer fra symtomfri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...