Gå til innhold

Ridning, er det en ekstremsport??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ridning er ekstremsport fordi det skal vist gå under ekstrem sport hos forsikringsselskapene og at det er en relativ risiko på at du blir skadet.

Viss ridning er ekstrem sport, er jo golf det også (husk at man kan få en golfball i hodet).

Fortsetter under...

Skrevet

Er større sjanse for å bli skadet ved ridning enn ved golfing. Du skal holde styr på et stort dyr som kan skvette,stikke av,sparke etc...

jeg har vokst opp på nordnorsk hestesenter så vet en del.

Skrevet

01.51 her.. har opplevd skader som hjernerystelse å ganske bra blodtap etter spark i hodet (meg selv), spark med piggsko som etterlot seg et dypt hull inn i benet (meg selv) hjernerystelse hos andre, kuttskader, benbrudd,armbrudd, kjevebrudd, nesebrudd, forstuelser, bittskader, sett folk bli slepet etter hester som har resultert i skrubb/brannsår osv.

jah dette er noe av det jeg har opplevd med hest,jeg og venner..og med benbrudd osv, mener jeg ikke at det har skjedd en gang..nånei...så ja......

Skrevet

Kanskje vanskelig for en utenforstående å se risikoen ridning innebærer, men den er så absolutt tilstede!

Har jobbet med hest i en årrekke, i inn-og utland, og har sett skader som kan få enhver til å vrenge seg. Det går fort, bein, tenner og alskens. Rett og rimelig at det listet som en ekstremsport, mener jeg.

Skrevet

Ja, jeg synes det. Ihvertfall om man driver på høyt nivå. Men litt sånn ridning rundt og rundt i en ring, for små barn. Kan ikke kalles ekstremsport.

Skrevet

Det er vel gjerne med de små, uerfarne rytterne ting skjer;)

Annonse

Skrevet

Jeg driver med mange former for "ekstremsport". F.eks. dykking, kampsport osv. Jeg har også drevet en del med ridning. Sistnevnte er mye mer risikofylt enn de andre tingene jeg har drevet med sikkerhetsmessig.

Men det farligste man gjør er selvsagt å sykle i trafikken, men det er visst ikke så ekstremt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...