Gå til innhold

Dere 2.gangs: har dere tenkt å handle noe?

Anbefalte innlegg

Har liksom gått rundt og tenkt at jeg trenger ikke tenke på noe. Jeg har jo alt fra før av babyutstyr(forutsett at det kommer en av samme kjønn, men klær er jo det minste problemet). Men har jeg egentlig alt jeg trenger? Det er snart 3 år siden forrige gang. Hva har dere planlagt av innkjøp? Alle sånne større ting er jo i orden. Mulig jeg må kjøpe en brukt vogn som eldstejenta kan ha i bhg, da hun enda sover på dagen. Men dette kan jo også forandre seg til august.

Fortsetter under...

Jeg har en gutt på tre år og har ingen planer om å kjøpe inn noe nytt utstyr. Nyfødtklærne fra førstemann er kjønnnøytrale, det er stort sett vogn, leker, stoler o.l også. Minstemann får jo sikkert plenty av gaver fra venner og familie uansett... Såklart kan det jo hende at jeg snubler over noe jeg bare "må ha", men foreløpig er gjenbruk målet :-)

Ikke mye vi trenger gitt, siden vi har det meste fra førstemann. Men jeg tenker vi må kjøpe en ny vogn (søskenvogn, siden førstemann kun blir 2 år når nestemann kommer), og en ekstra vognpose. Ellers tror jeg vi har det meste fra før, selv om det sikkert er småting man kommer på at man trenger etter hvert. :)

Må ha ny vogn. Vi kjøpte brukt vogn sist, og den henger nesten ikke sammen lenger (tar litt i da), hjulet på den ene siden er løst og detter av om man triller langt. Dessuten er den rosa, og om vi får en gutt, så tror jeg kanskje vi vil ha en annen farge på vogna. Blir det jente, så trenger vi ikke å kjøpe så mye, for det er massevis av klær fra førstegull. Men om det blir gutt, så må vi nok ut å shoppe litt, for nesten alt vi har av klær er rosa.

Noe blir det helt sikkert, ny madrass til senga bl.a også dyne og sånt til vogna, og ny voksipose, da den galme også er kjøpt brukt og begynner å bli rimelig slitt.

Jeg venter nummer tre og må kjøpe søskenvogn, ny sprinkelseng, bilsete og saueskin. Det er det jeg kommer på nå. Det er fordi gutten min vil være kun 20 mnd når han blir storebror og han fortsatt bruker disse tingene. Klær bekymrer jeg meg lite for. Både jente og gutt kan bruke klærna til gutten min.

Vi venter nummer tre, og trenger en hel del, innser jeg. Vogn, bilstol, bæresele, dunpose, tøybleier, ny madrass, stelleveske.. Klær har vi i massevis, i begge fargene. :-) Det verste er kanskje at vi egentlig trenger ny bil for å få plass til tre barneseter. Skulle gjerne hatt et hus også! Men her må det visst prioriteres..

Annonse

Vi må også utsette huskjøp i to år, tror jeg. Ungene deler rom nå. Men vet du, på mange måter tror jeg de har godt av det! De lærer å dele på plassen, de leker mer sammen og de har en trygghet i å ha hverandre i nærheten. Men det er klart, litt utfordrende er det jo, særlig når eldstejenta på fem har venninner på besøk, og de absolutt ikke vil ha med lillebror på to.. Hvordan går det hos dere?

Jeg har en gutt på 1 år fra før av og venter en/ei til i august. Må ha ny vogn (søskenvog) og sprinkelseng, ellers har vi det meste. Blir det gutt har vi alt av klær også, selv om det helt sikkert blir noe nytt :-)

Mitt 3 barn,men andre med sambon :)

Ska kjøpe en BabyBjørn vippe stol! Og en søsken vogn....Noen tips??

Har en som ikke har fyllt 2 år enda når han lbir storebror :)

Eller så har vi det meste.... :)

Det går egentlig veldig bra. Har en 1 åring og en 4 åring som deler soverom. Vi har tre soverom med det siste soverommet er i 1 etasje og jeg liker at vi sover i samme etasje siden barna er så små. De bruker soverommet nede til lekerom. Er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det når baby nr 3 kommer. Enten flytter vi lekerommet til kjellerstua og mannen min og jeg sover på soverommet i 1 etasje. Da må vi jo skaffe oss babymonitor. Ellers så sover alle 5 oppe. Akkurat nå tror jeg ikke de to eldste ville hatt det annerledes, men det forandrer seg nok når de blir større ja:-) Som sagt så skal vi kjøpe større hus om 2 år.

Anngående bil så trodde vi først at vi måtte kjøpe ny. Nå tror jeg det kan gå bra dersom vi kjøper smalere bilseter. Men er ikke helt sikker.

Storesøster er nesten 2,5 år når babyen kommer. Føler jeg har en del men handler inn en del mer og nye klær, bæresele, søskenvogn, vippestol, ammepute og diverse småting.

Hadde vert trist å ikke kjøpe noe som helst etter min mening..Er jo kjempegøy med babyting:)

Har gutt som blir 5 år før babyen kommer. Han fikk alt nytt av vogn, bilstol og annet utstyr så det bruker vi opp igjen.

Det meste av det han har hatt av klær funker på begge kjønn, og skulle det komme ei tulle så tror jeg det dukker opp overflod av jente klær så sånn sett er det ikke noe stress.

Regner med å handle inn en del nye bodyer og greier, da jeg var kronisk til å farge alt grå/blått i begynnelsen forrige gang så mye som er kastet.

Også skal lille babyen få egen uro til å ha over vugga slik storebror hadde sin egen. Også ryr det sikkert på litt småting, men ingenting vi MÅ ha.

Planer om å strikke litt forskjellig til babyen da, men må vente til formen blir bedre ( om en 6 ukers tid)...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...