Ettervinterkommervår Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Venter nr 3, og hører så mange historier om fødsel nr tre som angivelig skal være den aller verste og som i tillegg ofte "lurer" deg flere ganger til å tro at fødsel er i gang uten at den er det... Så mitt spørsmål blir derfor om hvordan deres erfaringer er med fødsel nr 3? Og hvordan har dere født i forhold til termin med nr 1, 2 og 3? Hos meg gikk det drøye 9 år mellom fødsel nr 1 og 2, så jeg vet ikke helt om det blir en "ordinær tredje-fødsel", selvom kroppen aldri glemmer... Venter i spenning på svar... :-)
Mrs Gloomy er fødeklar! Skrevet 24. januar 2011 #2 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har født fire ganger, og fødsel nummer tre var den klart enkleste :-)
ØnskerOm2011 Skrevet 24. januar 2011 #3 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har født 3 ganger. Første gang(8,5år siden) gikk vannet, og fødselen tok 12 timer. (5 uker før termin) Andre gang(5år siden) lå jeg med vonde rier ett helt døgn før jeg kom meg på sykehuset. Da jeg kom inn hadde jeg 5 cm åpning. Fikk satt inn drypp, så vi skulle få fortgang på sakene. 4 timer etter kom gullet. (1 uke før termin) Tredje gang(11mnd siden) gikk vannet i 3 tiden på natta. Var på sykehuset i 4 tiden. Lå med vonde rier som ikke ville ta seg opp i 30 timer. Da fikk jeg satt inn tab i skjeden i 9 tiden dagen etter som skulle få satt igang ordentlig, og det gjorde det. Klokka 14.30 kom dette gullet. Fødsel nr 3 var for meg den verste. En fødsel som blir satt igang blir som oftest vond, da det hele skjer på ganske kort tid. Dette er jo uansett forskjellig fra person til person som alt annet. Viktig å nevne at jeg heller ikke fikk noe bedøvelse. Da jeg var igang med pressing, og fikk han ut på første pressrie var det heller ingen jordmor tilstede. Kun en læring. Jordmor kom inn døra da hun tok imot. Husker godt den smerten i underlivet rett etterpå som varte ei god stund. Å få ut morkaka kjentes like vondt ut. Regner med at disse smertene skyldes den manglende bedøvelsen der nede. Har ikke opplevd dette med de to første.
har4barn Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Her også. Venter nr 5 nå, og har hatt bare lette fødsler, men nr 3 var veldig lett. 2 timer etter første rie var han ute. Kom på sykehuset med full åpning, og lillegutt ble født 10 min etter ankomst. Søker om en sånn fødsel nå også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå