Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har allerede laget en oversikt over hva vi burde ha i orden, men så kommer vi ikke til å handle noe før tredje trimester nærmer seg. Det vi får låne av venner, tar vi selvsagt etterhvert som det bare dukker opp...men da også så sent som mulg - tror kanskje jeg også er litt for avslappet med dette?

Lykke til:-)

Jeg er godt i gang er 22+5, men det er fordi jeg har bekkenløsning/låsning, og føler at den er såpass ustabil at jeg vil få mest mulig i hus i tilfelle jeg blir mye verre. Har ikke skjønt helt hva som gir meg dårligere dager enda ;)

Pluss at det koster såpass mye at jeg tar litt og litt. I tillegg har vi spart endel penger på salget som er nå i disse tider :)

Må jo innrømme at jeg storkoser meg med denne shoppingen også da! Er skikkelig i gang med redebygging for å si det slik. Av en eller annen merkelig grunn er det veeeldig viktig for meg å ha det ryddig inni kottene i veggene!!?

Holder igjen med klær osv, kommer sikkert masse fint vårtøy utover, og det er jo bare kos å handle. Men de store "viktigste" tingene er stort sett i hus =)

Jeg begynte for 2 uker siden. Er 25+3 idag. Føler jeg har god tid enda, men nå har jeg mulighet til å gjøre unna litt på dagtid, og det har vært salg på en del ting vi uansett skulle ha, så bilstol, seng, sengekant og sengehimmel har blitt kjøpt de siste 2 ukene. Idag bestilte jeg noe nyfødt klær også.

Tenker å gjøre unna de siste store kjøpene de kommende ukene, og kose med med småplukket frem mot fødsel. Av erfaring fra forrige gang gidder jeg ikke se/handle så mye mer når uke 30 er fullgått..

mangler bare stellebag, vippestol og stellematte av større ting. Ellers er det bare småtterier som klær, stelleprodukter, regntrekk osv. som mangler.

Annonse

Hei,

jeg er i 22,uke og tenker ikke på baby-shopping overhodet:)

Noe, som vogn, bilsete, stellebord og litt småtteri har vi fått av andre i familien.

Er ganske avslappet- haha- kanskje noe med alderen å gjøre??

Dessuten vil jeg gjerne ha ut babyen FØR jeg er helt trygg:) Men, vi er så forskjellige. Kjenner maange som handler inn og alt er klappet og klart månederi forveien!!!

Salg er det jo hele veien, så akkurat DET tenker jeg lite over:)

Ha en flotters dag alle sammen!!

Hei :)

handlet dyne og litt sengetrekk her en dag,og en drakt på salg hos H&M:)

men ellers er det alle rundt meg som handlet til meg,klær og vugge til baby har vi allerede fått i gave!

kan være lurt å fordele utgiftene litt utover,om man må kjøpe mye nytt. Kan bli litt stram økonomi om man må ta alt de siste 2-3 mnd! Og i tilfelle man blir syk/bekkenløsing/sengeliggende, så er det heller ikke lett å springe rundt å handle!

jeg er 23+1 idag, og ska se etter stellebord på salg en dag,tar litt og litt :))

ps.nå er det jo 40% hos princess,og 2 for 1 på dundyner hos Kid,dette er jo gode rabatter å ta med seg,dyne/sengetrekk/tepper/kluter er jo noe man trenger uansett :)

venter nok til jeg har vært på ordinær UL ihvertfall jeg da, så jeg vet at alt er ok og evt kjønn, da blir det litt lettere syns jeg=) er snart 17 uker nå så føler ikke jeg har noe hastverk egentlig...

Jeg er 26+4 idag, og vi har kjøpt stellekommode med stellematte og badekar i + bilstol. Vognen må vi bare hente i butikken når vi får tid til det:)

Ellers har jeg seng fra før av, og liiitt klær. Kjøpe litt i hvitt/grått før ordinær ul, og har ikke kjøpt noe siden. Reiser til utlandet i dag for hovedsakelig å handle inn klær og smått til jenten, så gleder meg til det:) Litt deilig å ikke ha alt som alle andre har:)

Jeg kjøpte noen småklær på salg i romjula/etter nyttår. Men det var ikke mye. Noen bodyer bare. Da var jeg vel 20 uker ca.

Fikk noe utstyr i julegave og har sånn høvelig oversikt over hva vi kommer til å trenge, men har det ikke nedskrevet.

Har også begynt å strikke babytepper, men det er fordi det tar litt tid å bli ferdig med håndarbeid. Har sett litt på vogn, og fant plutselig ei jeg likte kjempegodt, så den blir nok bestilt en av de nærmeste dagene. Men føler ikke at det haster akkurat.

Jeg er 252 i dag, og har ikke handlet noe;) Eller det er ikke sant, for jeg har fylt opp med litt nyfødtbæretøy og nyfødttøybleier...

Har jo alt fra storebroren, det eneste vi skal ha nytt er er litt jenteklær og en slyngevugge... Og litt jentefargesengetøy osv. så vogna ser litt mer jentete ut. Vi skal ha et nytt bilsete til storebroren, så babyen kan overta duologic'en hans, men til den andre bilen har vi både babysete og storebrorsete klart.

Men jeg har strikket "litt", da;) Hentesett, daisyjakke (fra pickles.no) med tilhørende "turban", en omslagsbody, 17. mai-kjole, et par luer, to tepper og litt småplagg (votter, sokker osv.)

Nå er jeg igang med høstgarderoben til både storebror og lillesøster.

Annonse

Med førstemann begynte jeg den dagen jeg hadde vært på ordinær ul og fikk vite at det var en gutt. Det var visst 100% sikkert, til og med jeg som ikke skjønner helt de ul bildene så det. Men jeg kjøpte ikke mye, bare et sett med bukse og body jeg hadde sett både i blått og rosa som jeg hadde bestemt for å kjøpe som hjemreisetøy fra sykehuset. Så ble det kjøpt litt etter litt på salg, eller hvis jeg fant ting.

Og en del babyutstyr koster, så hvis man ikke får noe er det greit å fordele det litt utover.

Jeg bestilte vogn ganske tidlig, og det var bra, for den jeg ville ha var det lang bestillingstid på. Tror jeg bestilte i april/mai og fikk den i juli. Småen ble født først i august.

Skulle gjerne begynt tidlig handling denne gangen også. Nå har vi jo vogn, seng, bilsete og praktiske ting, men litt nytt tøy hadde vært fint i og med at det sansynligvis blir jente denne gangen. Men jeg kan ikke gå amok og kjøpe rosa fordi det sansynligvis blir jente, for da kommer det helt sikkert ut en gutt. Så får vente med resten til senere.

Jeg kjenner at bekkenløsning og sånt er på vei, så jeg håper jeg får vite kjønn neste gang jeg skal på ul så alt blir i orden før bebisen kommer eller før jeg blir så dårlig til beins at jeg ikke orker.

Er i uke 28 og har kjøpt inn vogn! Har klær siden dette blir tredje jenta vår, men jammen er det endel utstyr som må handles inn:) Bilstol, vippestol, babygym, skap, kommode, seng, oppbevaring osv...Heldigvis vet vi hva vi skal ha og kommer nok til å handle inn det meste i løpet av de nærmeste ukene vil jeg tro :) Godt å bare kunne kose seg den siste tiden, vaske babyklær o.l :D

Er 27 + 5, og har nesten alt klart allerede:) Er nok litt tidlig ute, men det er koselig da.

Bilstol kjøpte vi når det var salg, og vogn og seng har vi fått i gave. De kommende besteforeldrene, venner og familie har gått helt berserk, så vi har ganske mye klær, tepper osv. Det blir nok litt bytting på oss. Vi har også arvet masse klær, og det er jeg veldig glad for. Liker at ting kan brukes omigjen.

Selv har vi ikke kjøpt så mye klær, men var å handlet ett sett etter ordninær UL. Det var mest fordi det var koselig å kjøpe de aller første klærne til babyen sammen.

Nå driver vi og innreder barnerommet. Fant de fleste møblene vi ønsket hos oldeforeldre osv, og har bare pusset dem opp og malt dem.

Jeg har det meste, en gutt og en jente fra før, men skal kjøpe ny vogn, men det drøyer vi litt med. Har to fra før, og det er blitt "tradisjon" at jeg kjøper en liten sparkebukse når jeg har vært på UL. Var på UL forrige uke, så jeg skal vel snart kjøpe et lite plagg når jeg får anledning! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...