Nikkamoren Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 eller er det bare min som er besatt av det?
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Min på 4 mnd har stort sett fingrene i munn hele tiden
Nat27 Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Samme her... litt frustrerende, han blir jo helt sår på de utsatte fingrene...har prøvd å gi han andre ting å sutte/gnage på, men ingenting er godt nok..
Nikkamoren Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2011 Si meg, har det noe å si om de er sulten eller ei? Tenker på intensiteten i forhold til sult
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 heele tiden ! da hun var mindre var det et tegn på sult, men nå gjør hun det hele tiden - uansett om hun er sulten eller ikke. Hun er 4,5 mnd. hun spiser på alt hun får tak i!
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Har ikke noe med sult å gjøre her hvertfall! Han har fingrene i munn hele tida, eller lekene sine.. alt han får tak i putter han i munnen
kinaputten Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 mini her er 3 mnd snart og suger også veldig på fingrene. Blir så våt og fin på ermene og nedover halsen Noen ganger vekker han seg selv av en plutselig høy smaskelyd. Jeg lurer på om det klør i gommene, er jo en del babyer som får tenner tidlig.
MissVaiper Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Jenta mi på 4 1/2 mnd putter alt i munnen som hun får tak i. Fingre, leker, klær, votter, sutten, hår, nese, hake, ja det meste! Om jeg har henne fremfor et speil, så prøver hun å spise på speilbildet sitt også. Er komiskt å se på for hun blir helt i hundre! Hehe.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. januar 2011 #10 Skrevet 23. januar 2011 Jess, det gjør hun! Ikke så rart, siden hun nettopp har fått 2 nye tenner, og dessuten er jo munnen deres viktigste sanseorgan nå, så alt skal undersøkes og smakes på, både hender, leker og klær;)
pifi med tre nurk Skrevet 23. januar 2011 #11 Skrevet 23. januar 2011 Hehe, skulle akkurat til å poste et spørsmål om dette selv.. min gutt på snart 3,5 mnd har sugd på fingrene lenge allerede, han er alltid våt på hendene og ermene... han gjør det uanssett om han er sulten eller ikke.. kan til og med finne på å vippe ut smokken for heller å suge på fingrene, eller ta ut puppen for så å ta et godt sugetak i fingrene.. søte disse små!
Nat27 Skrevet 24. januar 2011 #12 Skrevet 24. januar 2011 Har ingenting med sult å gjøre her heller.. Tror nok heller på at han klør, for han biter ganske hardt. Hvis jeg tar fingen min så han får sutte på den, kjenner jeg at det er mer biting han driver med. Hvis han er sulten så blir det mer suging.
Nikkamoren Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #13 Skrevet 24. januar 2011 Hihi, godt å høre at det er flere som har det sånn, og utrolig morsomt det med speilet :-)! Som Nat27 sier så har jeg tenkt at sult er gjerne når det blir mere suging enn biting. Her varierer det veldig. Hun spytter ut smokken for å suge fingre, hun roer seg best med fingrene enn med smokken for å få sove. Og hun lurer dem inn i munnen istedet for flasken eller brystet når jeg forsøker å gi mat..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå