gunngunn Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Hei er antagligvis allergisk mot progynova,og må derfor ta fryseforsøk i naturlig syklus,lurer på om noen har erfaring med det?
kosejent1 Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Slenger meg på her. Klinikk Hausken har foreslått dette for meg også ved neste mens. Noen med erfaringer enten det er positive og negative?
gunngunn Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2011 kan jeg spørre deg om hvorfor de foreslo dette for deg?Jeg syntes det høres ganske fornuftig ut egentlig, for da er man jo 100 prosent sikker på at eggeløsningen ikke finner sted når de har satt inn egget.
kosejent1 Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Spurte egentlig ikke om grunnen da sykepleier ringte, men kan tenke meg at det er fordi jeg akkurat har hatt en MA med utskrapning og da skal man jo være veldig fruktbar etterpå. Jeg har også vært gjennom 2 fryseforsøk tidligere uten resultat og Hausken vil jo alltid prøve noe nytt. Skal du på ultralyd for å sjekke eggløsningen? Jeg slår ikke ut på EL tester, så er litt redd for å ikke finne riktig tidspunkt for innsettingen. Går man på progestan av et eller annet slag etterpå?
gunngunn Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2011 Kosejent 1 Ja skal da ta en EL test,Nei har ikke hørt noe om Progestan,skal ta en Ovitrelle injeksjon etter ultralydkontroll,og så fortsette med Crinone gel. Stort sett har man jo Eggeløsning ca 14 dager etter mens, det ser de på ultralyd vil jeg tro ,hørt at man er veldig fruktabar etter Ma.For håpe du lykkes denne gangen da,kanskje denne nye metoden vil gjøre susen )) LYKKE TIL!
kosejent1 Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Jeg skal visstnok ikke ta noen medisiner i det hele tatt, hverken ovitrelle for eggløsning eller progesteronstøtte som crinone/progestan/cyclogest etterpå. Jeg skal på UL dag 10 hvor de sjekker om EL er i rute og om slimhinnen er tykk nok og så setter de inn egg noen dager etter. Vet jeg har EL hver måned til vanlig, men har vært "sliter" i nesten 6 år og aldri fått utslag på EL tester uansett hvilke jeg har brukt. Nå krysser jeg bare fingrene for at mensen kommer i tide etter utskrapningen og at kroppen er klar for å bli gravid igjen etter all sykdommen... Hvor hører du til gunngunn? Hvordan vet du at du er allergisk mot progynova? Klem
gunngunn Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2011 Jeg vet ikke om jeg er allergisk mot Progynova,ikke annet enn at jeg hovnet opp i ansiktet,det kan også være noe jeg har spist,mest sannsynlig er jeg nok ikke allergisk mot progynova,men stoppet opp momentant progynova,var livredd for å se ut som et monster,he he... dette førte jo til at jeg måtte stå over inntaket denne måneden:( Jeg torde ikke ta noen sjanser,derfor foreslo de på Porsgrunn at jeg skulle prøve i naturlig syklus. har tatt blodprøve for å se hva som gjorde at jeg fikk en allergisk reaksjon. så jeg er litt i tvil da vet du hva er best,Naturlig syklus eller fryseforsøk med Progynova? elle melle:))
Katten74 Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Hei Jeg sitter her i uke 34 med en liten eskimo-prins:-) Dette var mitt første fryseforsøk, men nr 5 i rekken av samtlige forsøk. Syns det var utrolig deilig å slippe unna alle medisinene, og vi dro rett til syden etterpå å koste oss:-) Jeg startet opp på albyl-e og prednisolon etter på vist graviditet, pga en MA jeg hadde i januar. Lykke til!!
kosejent1 Skrevet 25. januar 2011 #9 Skrevet 25. januar 2011 Gratulerer med lille prinsen i magen Katten74! Det er bare å glede seg til han kommer ut og nyte babytiden så godt som mulig. Kan jeg spørre om du gikk på noen medisner i forkant av forsøket? Hvor lenge gikk du på alby-e og prednisolon etterpå? Denne gangen gikk jeg på prednisolon frem til positiv test og klexane (blodfortynnende sprøyter) frem til UL, likevel endte det i MA. Gunnegunn, skjønner godt at du stoppet opp med progynova hvis du hovnet opp i ansiktet. Innsetting i naturlig syklus høres jo veldig deilig ut, men er litt skeptisk til at jeg ikke skal ta noen medisner. Det er jo en grunn til at vi ikke har fått det til på egenhånd. Hører gjerne om andre har erfaringer med fryseforsøk i naturlig syklus! Stor klem
Katten74 Skrevet 25. januar 2011 #10 Skrevet 25. januar 2011 Hei kosejent:-) Jeg gikk vel på albyl-e og prednisolon til ca uke 11-12. Ble fulgt opp med tre ultralyder før uke 12, og når alt så bra ut trappet jeg ned på medisinene. Jeg brukte ingenting før forsøket, kun tran og folat:-) Trist å høre at det endte i MA. Min ble oppdaget på ultralyd i uke 12 og det var ikke noe særlig hyggelig opplevelse. Det er jo størst sjanse for at det er noe galt med barnet, og ikke imunforsvaret eller blodet til mor, men man vil jo gjerne prøve alt for å lykkes! Jeg hadde i utgangspunktet ikke trua på fryseforsøk. Vet ikke hvorfor, men følte vel de ferske eggene har bedre odds:-) Men kanskje det var det kroppen min trengte, fred og ro uten alle tilførte medisiner? Ikke vet jeg, men resultatet ble ihvertfall en suksess! Igjen, masse lykke til! Ikke gi opp ihvertfall. Jeg var i utgangspunktet en litt vanskelig case pga alder og bare en eggstokk. Men tålmodighet overvinner alt har jeg funnet ut:-)
Familiedrømmen Skrevet 25. januar 2011 #11 Skrevet 25. januar 2011 Hei jenter... jeg er på mitt første fryseforsøk nå. Satt inn to egg på lørdag på hausken. Satt dem inn etter natulig syklus pga alt hos meg fungerer som det skal (så vidt vi vet) og derfor trenger jeg ikke medisiner for og få eggløsning. Årsaken til medisinene ved uttaket var nok for og få eggene så store og gode som mulig. Synes det var utrolig behagelig og slippe alle medisinene... Slipper jo også unna kostnadene med dem... Men vet jo fortsatt ikke utfallet da...:/ har vel test dag rundt den 4.feb tror jeg... lykke til alle dere.. Så spenende at det er så mange som er igang nå
kosejent1 Skrevet 25. januar 2011 #12 Skrevet 25. januar 2011 Takk for postive vibber Katten74! Da krysser vi fingerene for at det er dette som skal til og at gullegget sitter denne gangen. Jeg har også kun en eggstokk som fungrerer, men har heldigvis hatt alderen med meg frem til nå. Vi har jo også en liten gutt fra før som er vår største lykke, så vi kommer oss over de fleste nedturer pga han;-) MA en kom som et sjokk, jeg var til UL i uke 8-9 og fikk beskjed om at fosteret hadde sluttet å utvikle seg noen uker før. Jeg hadde alle gravidtegn i boka og var faktisk mer dårlig nå enn det jeg var i forrige svangerskap. På sykehuset sa de at det var veldig vanlig og at det mest sannsynlig hadde skjedd noe under celledelingen. Skal ihvertfall høre om jeg også skal gå på noen medisner etter innsetting slik at forholdene bedres. Det med ferie etterpå hørtes herlig ut, jeg drømmer om sol og strand her jeg sitter! Lykke til familiedrømmen! Håper rugetiden går fort og at du får en positiv test den 4. februar. Gunngunn: Lykke til med valget - håper eskimoprinsen/prinsessen klorer seg fast uansett hva du velger - du skal du jo gå på crinone og det hjelper jo til for at egget fester seg.
Mønki Skrevet 25. januar 2011 #13 Skrevet 25. januar 2011 Vi har fått barn ved hjelp av fryseforsøk i naturlig syklus!
jente_80 Skrevet 26. januar 2011 #14 Skrevet 26. januar 2011 og vi venter ei jente i mai etter fryseforsøk i heeeelt naturlig syklus i august En helt fabelaktig prøverørsmetode. Null medisinering...!
kosejent1 Skrevet 27. januar 2011 #15 Skrevet 27. januar 2011 Takk for svar Mønki og jente_80 venter jenter! Krysser fingrene for at naturlig syklus er det beste for oss også. Høres unektelig deilig ut! Klem
gunngunn Skrevet 28. januar 2011 Forfatter #16 Skrevet 28. januar 2011 Tusen takk for mange gode svar,da har jeg litt å tenke på )Og du kose jente1 Krysser fingrene for deg også. NÅ MÅ DET BARE SKJE!!!!!
Familiedrømmen Skrevet 30. januar 2011 #17 Skrevet 30. januar 2011 Heisann.. tenkte bare og informere at jeg har nå testet positivt på graviditetstesten etter fryseforsøket 21 januar i natulig syklus.... mitt første fryseforsøk...!! Lykke til !! krysser fingrene for dere...
kosejent1 Skrevet 31. januar 2011 #18 Skrevet 31. januar 2011 Gratulerer! Håper jeg følger etter om en drøy måned;-) Klem
Familiedrømmen Skrevet 31. januar 2011 #19 Skrevet 31. januar 2011 Tusen takk og lykke til;) skal krysse fingrene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå