Gjest ♥venter på storken♥ Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Hei. Jeg leste at man ikke bør drikke noe særlig alkohol når man går på met. Men hva gjør dere når det er vin på lørdagskvelden? Jeg begynte på met tirsdag. Og har ikke blitt dårlig enda. Blir ikke alle dårlig? Tar 1 tal 500mg daglig. Så ikke så høy dose enda. Merker egentlig ingenting til de...
lindynatt Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 jeg spurte fastlegen min om metformin og alkhol og han hadde aldri hørt om at man ikke kunne drikke alkhol når man tar metformin. Det jeg har hørt av andre er at metformin kan gjøre at alkoholen virker bedre, men jeg kuttet selv alkohol da jeg begynte på metformin men så var ikke dette noe problem da jeg ikke er glad i vin, øl ol og nesten aldri har drukket noe alkohol. Alle blir ikke dårlig av metformin, det finnes noen få heldige som ikke får bivrikninger.
Gjest ♥venter på storken♥ Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 ååå Nei, jeg leste det bare i bruksanvisningen. Håper jeg er en av de heldige da Eller kan det ha noe med at jeg ikke har behov for metformin? At insulinet er ok?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå