Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en inadvendt brystvorte på høyre bryst og sliter derfor med å amme på det brystet! Snuppa mi er 9 dager og jeg har kun brukt venstre bryst til amming. Har masse melk der så virker som det går fint! Prøver å pumpe meg på andre siden for å ikke miste melken der og har gitt henne den utpumpede melken fra flaske, det fungerer også fint men melkeproduksjonen er ikke like god der! det er litt styrete med pumpingen så jeg lurer på om hun får nok hvis jeg kun bruker ett bryst? Og evt hvor lenge holder det før hun må ha mer mat/tillegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du forsøkt brystskjold på det brystet?

Jeg slet med det samme, men får til å amme ved bruk av BS :)

Skrevet

Vil tro at man kan fullamme på et bryst ja, i og med at tvillinger blir matet med et bryst hver (",)

men kanskje andre her som har erfaring med det :)

Lykke til uansett :)

Skrevet

Jeg ammer bare fra 1 bryst, men jenta mi er småspist. Pumper fra det andre og donerer bort melken.

Skrevet

Har prøvd med brystskjold ja men ingen suksess! Hun er jo ikke så gammel enda så jeg skal ikke gi opp helt enda... Men tar gjerne imot flere erfaringer?

Skrevet

Jeg er i samme situasjon. Jenta min er 7 uker og vil ikke ta høyrepuppen. Vet ikke hvorfor egentlig. Har litt flatere brystknopp,men i starten tok hun denne også. Hadde da lite melk så har pumpet meg fra denne for å få opp produsjonen. Nå virker det ikke som hun får noe melk ut av denne. Hun kan ligge en stund,men etterpå kan jeg klemme lett og masse melk kommer ut. Så virker som hun ikke klarer å lage vakuum der. Men jeg fullammer i alle fall i praksis fra en pupp. Produksjonen regulerer seg selv, og som noen sier så kan man jo fø tvillinger.

Hvis jeg var deg hadde jeg forsøkt å legge henne til høyre side.Jeg fikk tips på barsel om å pumpe istede for å legge henne tilda jeg plagdes med dette. Så fikk jeg henne til å spise fra høyre,men da ble det tilstoppede melkeganger i venstre og jeg måtte ha henne til alltid å spie fra venstre. Og etter det har jeg aldri fått til høyre igjen. Har forsøkt med tvillingstillingen for tenkte kanskje hun foretrakk å ligge en spesiell vei,men denne stillingen får jeg ikke til. Men kanskje et tips til deg? Mulig hun får bedre tak da?

Litt langt og usammenhengende dette, men altså: ja man kan fullamme fra en pupp, men puppene blir skjeve (jeg har en B og en Ccup). Jeg hadde prøvd å lagt til begge. Kanskje ammehjelpen eller helsestasjonen kan hjelpe deg med noen råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...