Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 bør hun legges inn på soverommet? erfaring med at de sover bedre om dagen da? dagene går bedre og bedre her, men selvom hun er kjemptrøtt er det vanskelig å få henne til å sove på dagen ... har til nå tenkt at vi gjør forskjell på natt og dag sånn at hun sover i stua om dagen, men kanskje hun blir distrahert av ting nå? hun er 4,5mnd ...
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Jeg hadde ikke stresset med det. Så lenge tulla er fornøyd med å sove i stua så hvorfor ikke .Gutten min sov i stua helt til han var 8mnd. Han krølla seg sammen med kluten sin i lekegrinda,og sovnet. Så ikke vitsen med å begynne å legge han et annet sted da. Nå har han vært syk en periode, så nå har det blitt til at han har sovet der han har fått til å sove. Nå prøver vi å innføre rutine med at han skal ligge i reisesenga si oppe på loftstua om dagen til faste tider. Mellom 10-11 sover han ca en time, og før middag 1430-1530 ca sover han 1/2-1 time. Jeg har dårlig erfaring med å legge de i senga på dagtid. Min ble bare forvirra av det. finn heller noe annet enn senga. Her er senga hans forbeholdt natta. Men ikke stress, funker det for dere at hun sover i stua, så la henne sove i stua:-)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Vår lå i stua til han var ca 3,5 mnd, da fungerte ikke det noe mer fordi det tok så vanvittig lang tid før han sovnet.. (Ja, mye å følge med på!) Han har ligget i vogna og noen ganger i senga si etter dette. Jeg tenker at det er helt greit å la de sove i stua så lenge de får sove. Det er jo en fordel om hun tåler litt lys og lyd, for da blir det jo lettere å ta med henne på tur og slikt også. Vår har blitt veldig avhengig av vogna si og sover i den i gangen. Han sover sjeldent ute.
Hanna30 Skrevet 24. januar 2011 #4 Skrevet 24. januar 2011 Jeg har veldig god erfaring med å legge ham på rommet! Han sov veldig dårlig på dagtid tidligere, og hvis noen rådet meg til å legge ham på soverommet jeg brukte alltid som argument at jeg da må løpe dit annenhvert minutt fordi han mister smokken eller er urolig. Men ga meg til slutt etter press, og da sov han MYE MYE bedre fra første gang jeg prøvde! Vil absolutt råde deg til å prøve det noen dager og se.
Cornelianelia Skrevet 24. januar 2011 #5 Skrevet 24. januar 2011 Våre barn har alltid sovet best ute i vogna. Og så er det deilig for mammaen å trille en tur.
Pumba78 Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Vår sover KUN i vogna og bare når vi trillet ute. Så det blir mye turgåing...
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 24. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. januar 2011 takk for gode tips. ute sover hun som regel, men det er jo litt å gjøre i løpet av en dag så blir litt kjedelig å være ute og gå mens hun sover og ikke få brukt tida inne. Vi går en times tur hver dag, men utover det blir litt mye. Skal teste ut å legge henne på rommet som du sier Hanna30. Det blir spennende å se. Det får bli onsdagens prosjekt!
cadence Skrevet 24. januar 2011 #8 Skrevet 24. januar 2011 Vesla på 3 mnd sover godt i vogna si på stua på dagtid. Trenger ikke å gå tur for at hun skal sovne, men hender at vi må dytte litt på vogna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå