Gå til innhold

Hormonstripe på magen (Linea Fusca) = jente?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke på meg! Har kun hatt stripe da jeg ventet Elias, og da bare fra navlen og ned - ikke med Emma og ikke nå...som de også mener det er ei jente ;) Er nok veldig indivduelt det, som alt anna ved et svangerskap :)

Annonse

Hadde det med nummer en, og det ar gutt. Ikke fått det enda denne gangen. Når fikk dere det?

Men sist når i ar på ul, så sa jordmor at min strek var helt rett, og det var typisk gutt. Stemte på meg, men aner ikke om det er noe i det..

Er nok bare en myte, men jeg har den og venter jente ;) hadde den også sist, når jeg fikk jente, men ikke i første svangerskal-da var det en gutt ;)

Den er vanrett på meg, lett å se siden jeg har ett laangt arr fra navlen og ned, som ikke er rett, men det var den også sist, og ingen gutt ;)

Så som sagt, det er nok en myte som både ringtesten og hjerteslag ;)

Da jeg gikk med jenta så hadde jeg ingen stripe på magen, men kunne svakt skimte den etter fødsel når magen hadde trekt seg sammen.

Med gutta hadde jeg tydelig stripe på magen, men ikkke slik kjempesterk men den var godt synlig ja!

Denne gangen vet vi ikke hva det blir, og har ennå ikke fått noen stripe, og er i uke 27!

Det jeg merker denne gangen er at området rundt brystvortene er blitt veeldig mørke og det har jeg ikke fått så tidlig før med gutta....

Men det kan jo være at det ikke er så lenge siden jeg gikk gravid sist og jeg ammet til og med uke 18 i dette svangerskapet, slik at det er hormoner igjen fra forrikge gang jeg gikk gravid!

Moro å se forskjell og sammenligne svangerskapene, men tror det meste likevel er tilfeldig uansett hvilket kjønn man venter! :-)

:-) Det meste er nok bare myter, hadde bare ikke hørt om denne varianten før. Og da jeg tenkte på de jeg kjente som hadde denne stripa, så slo det meg at alle hadde fått jentebarn:-)

Fra den ene myten til den andre; Er det noen myter om kjønn dere synes stemmer bedre enn andre?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...