Gå til innhold

Alfred! Folk reagerer veldig negtivt på navnet, hva synes dere??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HeHe, kan tenke meg at mange, i likhet med meg, tenker at det er et veldig "voksent" navn? For all del, det er kjempefint - har bare aldri møtt en "barne-Alfred" :)

Gå for det navnet dere er komfortabel med ! :D

Navnet i seg selv er jo ok. Men er jo nesten ingen som har kalt sine barn Alfred etter 2. verdenskrig... Så skjønner egentlig at folk reagerer negativt. Med en så ille nanveassosiasjon ville jeg valgt et annet navn.

Annonse

Eg er fullstendig einig med dykk, Alfred er eit veldig vakkert og stødig namn. Det står fint saman med Håkon òg, så eg ville definitivt brukt det om eg var dykk. Dei som eventuelt reagerar negativt på det vil nok like det så snart guten er fødd og ER Alfred! :-) Assosiasjonar til 2. verdskrig ville eg ikkje tenkt på ein gong!

Gå for Alfred! :-)

jeg synes det er kjempefint jeg!!!! første asssiasjon er Alfred i Emil i Lønneberget, og det er jo ikke en dårlig kombinasjon. Jeg ville nok ikke automatisk kombinert dette med Håkon, men hvorfor ikke

Håkon er i mitt hodet med Magnus, Kjetil, Markus, Jens, Johan

Alfred er med Anton, Albert, August, Wilhem, Kornelius, Kasper

men helt klart en kobinasjon som går godt an altså, ikke det, bare ikke det jeg automatisk kombinerte med Håkon

Annonse

Alfred er heller ikke så uvanlig på små barn. Søkte på ssb nå og ser at 49 fikk navnet i 2009. Bruken har økt de siste ti årene.

Det er ingenting i veien med navnet Alfred. Hvis dere vil bruke Alfred, så gå for det!!!

Takk for mange svar! Ble enda litt mer sikker på at det er en liten Alfred i magen min :) Er bare sååå sært, alle vennene og familien har bare ledd når vi har nevnt navnet, og vi kan ikke skjønne det! Er jo et helt herlig navn!

Jeg er en av de som reagerer på navne Alfred. Jeg forbinder det selvfølgelig med Alfred fra lønneberget og han var en koselig figur men det minner meg også om det amerikanske navnet AL som jeg synes er litt små stygt og Fred på jorden.

Synes Håkon er ett pent og stødig navn. Jeg personlig hadde valgt ett annet navn til lillebroren.

Liker det ikke, men lurer å om det er fordi jeg forbinder det med et "gammelmannsnavn" .

Kjenner ingen barn som heter det, kanskje det hadde væt annerledes da, man assosierer jo ofte navn med mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...