Trultemor73 Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Gutten min er 9 1/2 mnd bruker bleiestr. 4. Han veier 10 kg og er 77 cm lang. I det siste har det kommet bæsj oppover ryggen. Ellers har jeg aldri opplevd at de lekker, så det er et stort pluss. Lurer på om jeg må gå over til str. 5, men har desverre hamstret bleier i str. 4. Det står jo 7-18 kg på pakken mener jeg. Skulle jo egentlig tro de kunne brukes lenge enda. Bruker pampers babydry. Har også noen pampers aktive fit. Vet ikke om de evnt sitter bedre. Hvilken str. bruker dere??? Erfaringer???
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 7-13 står på nr 4. Gutten min på 4 1/2 mnd brukte nr 4 fram til for en uke si. Jeg syns de begynte å bli aalt for små og han veier bare 7 kg. Kan nevne at han er 68 cm lang. Han begynte med de da han veide 6. Måtte gå over til libero fordi de var breiere. Pampers var rett og slett for smale. Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått over til nr 5, Går fint an å gjøre det sjøl om det står fra 11 på pakka. Aktive fit sine er vel kanskje litt mer firkanta så tror de skal være litt breiere men de er vel ikke så bra å bruke om natta. her blei de fulle etter bare 1 time på dagtid
EgG Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Pampers har 2 forskjellige str. 4 faktisk. Men snuppa mi er 11,5mnd og 10,5kg. Hun bruker str. 4. Fungerer veldig bra synes jeg.
Gjøkeredet③ Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Jeg bruker str 4 både på han på 9 mnd og han på 2 år. Har veldig sjeldent hatt lekkasje. Opp etter ryggen skjer av og til uavhengig av str og merke.. Bruker forresten både Babydry og Active fit!
Trultemor73 Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. januar 2011 Tusen takk for svar. Ble litt beroliget nå. Har ikke så god råd og var litt redd jeg måtte gå opp en str. Da får vi håpe at nr. 4 varer en god stund til. Det er bare de siste 3-4 dagene at det har gått oppover ryggen. Var nede i boden nå og da så jeg at det sto 7-18 kg, så de bør jo passe en god stund til. Har bare 2 pakke til med babydry og så har jeg ganske mange med active fit (7 stykker, tror jeg det var). Gutten min reiste seg for første gang opp etter bordet i dag, og når det først var gjort så gjorde han det mange ganger til. Så det er vel ikke lenge før babyfettet er borte.
2010 Mammaen Skrevet 23. januar 2011 #6 Skrevet 23. januar 2011 Min er bare 8 mnd da, men jeg kommer definititvt til å bruke str 4 selv om han blir både 9 og 10 mnd. 15 også sannsynligvis ;-) På mine står det også opp til 18 kilo, og det tror jeg ikke han kommer til å nå i bleieperioden (hvis han ikke da får helt uvanlige problemer da..).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå