Gå til innhold

Litt flaut spm - vedr sovetid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er aldeles B-menneske og ser ut som jeg har fått en baby som er det også..

Prøver å legge henne kl 21, i går sovnet hun i 22-tiden også voknet vi kl 12 i dag. I går voknet vi kl 11. Hun ligger vedsiden av meg i sengen og får pupp noen ganger om natten. Jeg har ikke klart å få henne inn i et fast sovemønster på dagtid. Prøver bare å sørge for at hun ikke sover etter kl 18, for at hun skal sove om kvelden.

Men spørsmålet mitt er. Er det gale av meg å la henne sove så lenge?

Etter å ha stått opp i dag kl 12, stelte jeg henne og vi koste oss på badet til kl 13, da la jeg henne under babygymmen hvor hun lekte i 15 min før hun sovnet og voknet igjen nå 30 min etterpå. Babygymmen er visst litt sovemedisin her

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Det tror jeg går helt fint, har du en baby som finner roen så lett selv, og sover så godt - NYT DET!! , med god samvittighet..Så lenge hun er ordentlig våken når hun er våken ser i alle fall ikke jeg noen problemer med det, kos deg!

Skrevet

Ja, NYT DET! Fikk også dårlig samvittighet, men fikk beskjed av helsesøster at jeg fikk ikke lov til å gjøre annet enn å være fornøyd med det. Så må jo innrømme at jeg er det nå :)

Skrevet

Tror jeg kan si at hun er ordentlig våken når hun er våken ja, selv om hun tar seg en blund igjen etter bare en time med våkentid på formiddagen.

Da bare nyter jeg det jeg! Slutt med dårlig samvittighet :-)

Skrevet

Her varierer det litt, av og til står jeg opp 8, selv om tuppa godt kunne ligget i senga resten av dagen, og da sovner hun rett etter morrastell og flaska. Men gir jeg mat i senga kl 8 (eller når hun våkner på morran) og vi sover mer til feks 10-11, da har hun noen dager ikke sovet før på ettermiddagen. Så prøver å stå opp litt tidlig, sånn at hun får den formiddagsluren i stua, med lys og klær på, at det ikke er natt med lyset av på soverommet.

Er litt livredd for at vi skal sove for lenge, at hun da ikke vil sove på dagen, for DET er slitsomt, å ha en lysvåken unge som går til å være overtrøtt på 2 sekunder, heeeeeele dagen.

Så vær glad og fornøyd, og nyt tilværelsen og la henne sove :)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...