<3 meg og den lille <3 Skrevet 23. januar 2011 #1 Skrevet 23. januar 2011 Flere som har tenkt de tankene??? Vi er ganske enige om at vi ikke skal døpe barnet vårt, grunnet at ingen av oss er troende..
Aponi Skrevet 23. januar 2011 #2 Skrevet 23. januar 2011 Ingen dåp her heller, siden vi ikke er spesielt troende heller. Utmeldt av kirken faktisk! Så d blir nok garantert navnefest her ja. Har til og med babynavnene klare, må bare finne ut hvem som er der inne først
pink82 Skrevet 23. januar 2011 #3 Skrevet 23. januar 2011 Hvis man ikke er troende synes jeg man skal holde navnefest. Når man døper barnet sitt i kirken så lover men jo Gud å oppdra barnet i kristen tro. Er man ikke kristen da, synes jeg det blir litt feil. Bare min mening asså.
mamma til twins Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Ja, det er en tanke som har slått meg. Men min svigerfamilie er hakket mer konservative, så får se. Har egentlig mest lyst til å droppe både dåp og navnefest.
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Vi skal ha dåp. 1 fødte er også døpt. Er ikke super-kristen, men ønsker å oppdra våre barn i den kristne tro.
Moonfreckle Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Mine to eldste er døpt i kirken. Ikke fordi jeg er troende, men fordi jeg way back then så på det som en fin tradisjon å følge... Denne gangen (12 år senere) heller jeg mer mot navnefest.
Mamma til tre? Skrevet 23. januar 2011 #8 Skrevet 23. januar 2011 Vi er heller ikke troende så for oss var det uaktuelt med dåp. Vi var på en veldig fin sermoni når vår elste hadde navnefest. Smalingen etter på med venner og familie er jo ganske lik Vi skal ha navnefest til neste mann også.
Mia2011 Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Dåp her, er ikke personlig kristne, ei heller er vi eller mine barn oppdratt i noen direkte kristen tro, men vi tror på "noe" og besøker kirken julaften og ved andre inviterte anledninger, det er noe som treffer oss i budskapet som presenteres, ergo blir det dåp
NostraStoria Skrevet 23. januar 2011 #10 Skrevet 23. januar 2011 Vi er heller ikke personlig kristne, men syns det var riktig for barnet vårt å bli døpt slik han kan velge selv om han vil fornye løftet ved konfirmasjon. Vi er selv døpt og medlem av statskirken. Jeg syns også det er en ganske flott seremoni osv. Kommer også til å døpe nestemann!
Crys79: gutt09+2011 spire!!! Skrevet 23. januar 2011 #11 Skrevet 23. januar 2011 Vi hadde hverken navnefest eller dåp til sønnen vår, og kommer heller ikke til å ha det for den nye som kommer. Der jeg kommer fra (Canada) er det ikke vanlig med navnefest (har aldri hørt om det), og siden vi ikke er religiøse hadde vi aldri døpt barna våre.. Det får de velge selv når de er eldre Men vi hadde en stor ett-års feiring istedenfor som var kjempe koselig! Og istedenfor masse 'unyttige' gaver, ba vi alle som var invitert å støtte den veldedige organisasjonen vi hadde valgt med kr25 eller mer.
Petrine +spire=❤ Skrevet 23. januar 2011 #12 Skrevet 23. januar 2011 Her blir babyen ikke døpt, det er heller ikke storebror. Vi er ikke personlig kristen og vil ikke stå å avgi ett løfte jeg vet vi ikke kommer til å følge. Om barna vil konfirmere seg i kirken kan de få døpe seg da. Vi hadde heller ikke noe offesiell navnefest. Men vi inviterte venner og familie til en fest for å feire at barnet var kommet. Det kommer vi nok til å gjøre denne gangen også. Og så ønsket vi oss ikke gaver til barnet, men heller at folk skrev en liten sang. Dette var kjempekos og barnet har sitt eget sanghefte med alle de flotte sangene han fikk
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 23. januar 2011 #13 Skrevet 23. januar 2011 Vi hadde navnefest med Veslefrøkna da hun var 6 mnd. Veldig koselig. Vi var vel ca 25 stk, familie og venner. Gjorde det enkelt, hos svigers, jeg lagde enkel mat, gjestene tok med kake
frklykke & kosefisen Skrevet 23. januar 2011 #16 Skrevet 23. januar 2011 Vi har ikke helt bestemt oss enda. Er begge troende kristne, jeg står registrert i statskirken og samboer ble utmeldt av moren når han var yngre (hun er humanetiker). til vanlig går vi ikke i statskirken, men i pinsevenn menigheter, og der er det ikke vanlig med barnedåp, men med barnevelsignelse. Så vi er litt usikre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå