Gå til innhold

Kan noen se hit? Jeg er så utrolig usikker!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en ung mor på 21 år. Har vært alene med sønnen min på ett år siden han ble født. Fikk meg verdens snilleste kjæreste for halvannen mnd siden, og har nå blitt gravid. Han vil beholde barnet, men jeg vil ta abort. Jeg har ikke begynt i jobb enda av diverse grunner. Angst blandt annet. Om vi beholder barnet vil jo jeg miste de pengene jeg mottar. Begynner i jobb i Mars, men det er lærling, så jeg vil jo ikke tjene all verdens. Har heller ikke jobbet meg opp til så jeg kan motta foreldre penger. Tenker også at vi har jo vært sammen så kort, og jeg er så redd for og bli alene igjen. Vet at man ikke angrer på ett barn man har født. Men jeg vet ikke om jeg takler en hel graviditet enda.Da det jeg hadde med sønnen min var helt jævlig. Det er også bare ett par mnd siden faren til sønnen min begynte og ha han.. Så jeg har liksom nå fått "leve" mitt liv igjen annenhver helg. Glemte ikke en eneste p pille, og likevel ble jeg gravid.

Jeg hadde egentlig bestemt meg 100% for og ta abort. Men fikk papirene fra sykehuset i går og nå ble jeg skikkelig usikker igjen :(

Siden vi har vært sammen så kort så vet jeg jo ikke om dette vil gå riktig vei, og jeg er så utrolig redd for og bli alene med to barn.. :(

Noen som har noen råd eller noe? Hva hadde DU gjort?

Fortsetter under...

Hei. Kjedelig situasjon du har kommet opp i.

Mitt råd er: Glem økonomiske bekymringer. Du bor i Norge, det kan bli trangt, men dere klarer dere.

Det viktigste er magefølelsen. Vil du ha et barn til nå? Hvis du ikke ønsker det, er du fremdeles veldig ung og har mange år foran dag og mange nye muligheter til å få fler barn om du skulle ønske det.

Jeg valgte selv abort for snart femten år siden, da jeg var på din alder. Jeg har ikke angret et sekund.

Husk at det er din kropp og din avjørelse.

Håper du og kjæresten din kan bli enige, så dere kan fortsette sammen etter avgjørelsen, uansett utfall.

Lykke til!

Helt enig viktig å kjenne på magefølelsen din. Bekymringene dine er reelle nok de, men sant nok bor i Norge så sulter ikke. Virker litt på meg som om kjæresten din bare "hopper" i det og dere har ikke vært sammen så lenge? I begynnelsen av et forhold er man jo gjerne litt "romle" romantisk, og hverdagen med rutinene er ikke kommet ennå. Tok selv abort for 4 år siden og har ikke angret i det hele tatt, men det er meg og hadde ikke betenkeligheter med det. Det du som er mest sårbar i denne situasjonen og derfor du som må ta et valg uavhengig av oss her inne;) eller kjæresten din;) Ønsker deg lykke til uansett!!;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...