Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har til vanlig ei prinsesse i magen som er VELDIG aktiv på kveldstid.. Får alltid respons når jeg trykker på magen på dag tid eller slapper av. Nå i går så var det veldig lite på dagtid, var rundt på kjøpesenter så tenkte ikke mye over det der.. Når jeg kom hjem og satt i sofaen og slappet av kjente jeg heller ikke noe, trykket og presset og fikk ikke respons.. Kanskje et par veldig svake bevegelser, og da satt jeg til og med og drakk brus og spise godteri!!

Tenkte jeg skulle se det ann til litt senere da jeg vet hun pleier å være veldig aktiv.. Men der var LITE.. ett par små svake dytt når jeg trykte på magen. Tenkte at så lenge der er litt liv er alt bra.. MEN er det nå det?? Har enda ikke kjent noe spesielt med bevegelser, og begynner å bli bekymret.. Er også bekymret da jeg går på penicillin for GBS infeksjon i urin som jeg vet ikke er bra under graviditet og når jeg var på kontroll hos legen på fredag så var sf-målet sunket litt?!?! men vet ikke om det var pga jordmor og lege måler forskjell ofte...

hva tror dere?

Skal jeg bare slappe av og ta det rolig eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ofte blir jo nurkene roligere på slutten siden det er mindre plass..

Men det er jo ikke noe problem å ringe til føden å høre hva de sier..Evt legevakta slik at du får en bekreftelse på at alt er iorden. bedre å ringe engang for mye.. Men alt er sikkert fint me babyen.. ;)

Skrevet

Vet det med plass mangel, men at det skulle bli så mye forskjell på 1 dag? synes det høres rart ut ..

Skrevet

Ja,det er jo bare du som vet. Men de kan jo snu seg å dermed ligge slit at man ikke kjenner like mye som før..

Begge mine jenter var veldig stille og rolige hele veien,lite bevegelser og spesielt dersom man prøvde å få kontakt. Selv på føden under riemålingen når man skal trykke på en knapp for å registrere bevegelser var de rolige,så jordmødrene ble litt stressa. Men selv visste jeg jo at d var helt normalt. Så det er bare du som vet hva som er normalt og ikke.

Skrevet

Jeg har slitt med det samme, ringte føden å torsdag og de sa at jeg uansett skulle komme med en gang - om ikke annet enn for å roe meg ned. Tok to timer lang CT og UL, alt var greit.

Men det er det sykehuset som skal avgjøre, ikke du - så bare ring og snakk med en jordmor, sansynligvis vil de har deg inn for å se om det kan være morkakesvikt eller lign. Rådet fra legen der var; "ring alltid hvis du er usikker eller ved forandringer, spesielt på slutten. Vi er her for deg"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...