Gå til innhold

Au! "knivstikk" ca der skambenet er..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg reiser meg eller vrir meg raskt. Er 14 uker.

Stråler litt ut i lysken og bak i korsryggen.

Er dette bekkensmerter?(bekkenløsning)

Er 3 gangs,men har ikke vært plaga med bekkenløsning før,

så har egentlig ikke peiling på det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det kommer plutselig når du f.eks reiser deg, vil jeg tippe det er ligamentsmerter. Har du hatt det før?

Jeg er andregangs, og vært plaget med bekkenløsning både fra sakroiliacaleddene bak og symfysen foran. Smertene i symfysen er mer konstante og pressende.

Ta det opp på jordmorkontrollen uansett :)

Skrevet

Har hatt endel ligamentsmerter denne gangen. Det har jeg kjennt i noen uker.

Men denne stikkene smerten sitter mer "inni" beinet på en måte..

Vanskelig å forklare..

Skrevet

"knivstikk" i skambeinet er som oftest bl ja. Men når du reiser deg eller vrir deg raskt pleier en å kjenne det mer i ligamentene sikker på at det ikke er begge deler?

Skrevet

Du vil nok kjenne det mer bak også etterhvert under korsryggen osv. Kom deg til behandling hos fysio eller manuellterapeut tidlig!

Skrevet

Skjönner hva du mener, har det jeg ogsaa. Gjör vondt inni skambeinet paa en maate, naar jeg gar, sitter, snur paa meg, for ikke aa snakke om aa gaa inn og ut av bilen og skritt til siden. Au, au!! Har ogsaa de samme type smertene i halebeinet og noen ganger i korsryggen og har bestilt time hos fysioterapeut for vurdering/behandling, da jeg tipper dette er bekkenlösning.....

Skrevet

Foxxy C, slik du beskriver det er jeg ikke i tvil - men du gjør uansett lurt i å komme deg til behandling!

Sliter selv med det samme for 2. gang :S Og jeg kjenner meg igjen i alt du skriver.

Skrevet

Når jeg leser innlegget ditt Foxxy C så kjenner

jeg den beskrivelsen igjen. Men jeg er ikke så

"hardt ramma" enda.. Heldigvis

tror jeg skal ringe helsestasjonen å høre om de kan anbefale

noen som er flinke på bekkenløsningplager.

Mener jeg fikk tips om ei som var spesialist på dette

sist jeg var gravid. Men hadde ikke behov da.

Skrevet

Hm, hm, hm ja spörs nok om jeg ikke har gaatt i bekkenlösning-fella :/

Haaper alikevel fysio kan gjöre noe, faa tips om hva som er lurt/ikke lurt aa gjöre etc. Faatt time allerede i morgen, saa da faar jeg se hvordan det ligger an etter det.....

Skrevet

Da har jeg vært hos fysioterapeut, er bekkenløsning i kombinasjon med de ryggproblemene jeg har fra før (prolaps, skoliosr, utglidninger).

Ble rådet til å begynne å svømme + å kjøpe ammepute til å støtte opp om natta. Ellers så er bekkenløsning et skandinavisk fenomen og de kan ikke alt for mye om det her jeg bor, så jeg tar imot lure tips med takk!!

Skrevet

Foxxy, får du ikke tilbud om behandling hos fysio du gikk til??

Det burde du absolutt fått, sammen med øvelser du kan gjøre hjemme. Hvis hun/han ikke har peiling på behandling for bl så prøv å finn en manuellterapeut eller kontakt en refleksolog.

Send meg gjerne en pm da jeg har litt for god erfaring med bl. En annen ting som jeg har blitt fortalt er at fødsel vil jo gjøre det bedre. Men behandling før den tid kan muligens lindre smertene til en viss grad. Selv er jeg nå sykemeldt allerede i uke 15 pga sterke smerter, så trengte å avlaste enda mer enn det jeg har gjort.

Husk hvis du skal svømme må du gjøre det med samlede ben! Ellers blir du bare vondere ser du.

Ei dyne kan være like god om natta som en ammepute.

Jeg er ikke enig i at bl er skandinavisk fenomen, det blir bare ikke snakket om på samme måte som her.

Skrevet

Tusen takk for gode raad Lillegull og nurket!

Jeg skrev kanskje litt klönete, begynner med behandling hos fysioterapeuten 1 gang i uka + at jeg fikk enkle övelser jeg skal gjöre hjemme.

Har i tillegg en god kiropraktor som kan rette opp i laasningene, saa faar fysio pröve aa ta seg av lösningen.

Men det virker som det er mer ekspertise paa slike ting i Norge, fysioterapeuten sa iallefall at det ikke er saa ofte de har gravide med bekkenproblemer til behandling.

Saa jeg er litt usikker paa hvor mye jeg egentlig kan gjöre, da fysio mener jeg ikke skal gjöre ting som gjör vondt, men alt gjör jo vondt?? Paa den andre side blir det sikkert enda värre om jeg bare er i ro ogsaa....

Saa jeg satser paa aa gaa, gjöre övelser og bevege meg innenfor rimelighetens smertegrenser og haaper det ikke blir mye värre av det!!?

Skrevet

Da så! :) Jeg er helt enig med hva du skriver, du vil nok ha vondt uansett, men hvis du gjør øvelser og beveger det LITT så kan det jo være at du slipper å blir altfor vond.

Jeg er og vond nesten uansett, men sørg for å ta en del hvilepauser, hjelper mye syns jeg.

Ikke overdriv de dagene du føler deg ekstra fin i formen - noe drit at smertene av det du har gjort vanligvis kommer lenge etterpå.

Det er ikke så mange som får symptomgivende/vond bekkenløsning (heldigvis!) så er nok derfor de ikke har så mange til behandling.

Ønsker deg masse lykke til videre Foxxy C! Husk å vær litt egoistisk, tenk på deg selv og belast minst mulig. God bedring! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...