Gå til innhold

Dere med carpall tunell, dovner i hender...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan i huleste overlever dere natta? Finnes det hjelpemidler, skinner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du! Jeg har ikke dette selv, men moren min hadde dette i venstre hånd... Hun fikk kjøpt seg støtteskinne på apoteket, som gjorde at hun klarte å gjøre "normale" ting iallefall i tiden før operasjonen. Hun brukte denne også om natten for å sove.. Hun kjøpte først en hvit, "billig" en (husker ikke merket), men denne var ikke bra i det hele tatt. Så kjøpte hun en sort en, som funket kjempebra for henne! Men de er i flere størrelser, så hør med de på apoteket om du kan få prøve den før du evt kjøper den så du får riktig str. Lykke til :)

Skrevet

Hei hei :)

Jeg har dette og fikk skinner på sykehuset som jeg bruker om natta og ved behov på dagen. Vet ikke helt om jeg synes det hjelper enda men...

Skrevet

Jeg var veldig plaget med dette, hele døgnet i grunn, men særlig om natta. Men så fikk jeg henvisning og time til vurdering nesten på dagen og fikk skinner på sykehuset. Disse hjalp utrolig nok veldig godt, men jeg måtte bruke dem døgnet rundt første uka før jeg fikk noen særlig effekt. Nå bruker jeg dem bare på natta. Det hender seg selvsagt at hendene, og da særlig fingrene, dovner litt likevel, men det er ikke på langt nær så ille og smertefullt som det var før jeg fikk skinnene. Skinner får du gratis på sykehuset, og om nødvendig får du spesialtilpassede skinner. Så jeg anbefaler ikke å gå ut på egenhånd og lete etter skinner, det er ikke sikkert du får noen som har riktig størrelse rundt håndleddene heller. De vurderer forøvrig også hvorvidt du har behov for operasjon og utviklingen din på sykehuset, samt at du har noen å kontakte dersom det skulle bli verre.

Fortell det til jordmor eller lege, be dem om å henvise deg med en gang (de klarer å ringe fra kontoret sitt de også) og få ordnet det så fort som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...