Gå til innhold

Etterrier flere uker etter fødsel?? Har dere vært på 6 ukers kontroll med dere selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 2 mndr siden jeg har født.. Har en litt sånn ekkel følelse i magen.. kjennes ut som etterriene... de var ikke spesielt sterke, det er ikke det her heller.. de kan utløses da jeg ammer... tenker det er livmoren...er ikke hele tiden.. sånn nå og da.. noen ganger litt.. andre ganger flere timer.. men er det vanlig å ha vondt så lenge etterpå?? fler som har det?? (det er ikke VONDT, bare ubehagelig)

Også lurer jeg på om dere har vært å sjekket dere selv etter fødsel? Hva sjekkes isåfall? Jeg har ikke bestilt noe legetime til meg selv.. ble sjekket nedentil 2 dager etter fødsel.. har ikke tenkt på at jeg kanskje skulle bestilt time nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke vært på 6 ukers kontroll ennå ( snart 3 mnd siden fødsel..) Burde kansje det snart. Har også kjent lette etterrier ( mer som menssmerter- sånn som jeg får et par dager før jeg får mensen) De kommer av og til ennå.. Det er sikkert det hormonet oxytocin som gjør at livmor får sammentrekninger.

Må man ta GU på 6 ukerskontroll hvis man har tatt ks også?

Skrevet

jeg födte for 11 uker siden og hadde etterrier frem til 8 uker etter födselen. blödde også, kunne gå 2-3 dager så var det spor av blod. etterriene var ikke så sterke men kjente de godt til tider..skikkelig ubehagelig.. pratet med JM på helsestasjonen og hun sa at det er ikke uvanlig at det tar lengre tid for noen at livmora trekker seg sammen.. kan godt ta opp til 8 uker med etterrier og småblödninger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...