Gå til innhold

Påkledning baby 8 uker - ut på trilletur:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som nybakt mamma er jeg veldig usikker på dette området. Nå er d et par pluss grader og jeg er litt usikker på hvor mye klær jeg faktisk skal ta på denne snuppa vår.

Her er hva jeg tenkte:

Ulldress fra janus, tynn som om d blir en body og en strømpebukse.

Gode sokker og en passe tykk fleecedress med lue.

Da ligger hun i voksi urban posen sin i vognen med helseteppet.

For lite, for mye?

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvert fall ikke for lite :) Jeg ville nok ha droppa fleecedressen og tenkt at det holdt med ull og vinterpose, men her vil nok folk ha ulike meninger :) Kjenn etter om hun har fin temperatur i nakken. Så lenge varmen der er passe, skulle det ikke være noe å bekymre seg for. God tur ;)

Skrevet

Om jeg heller tar en sånn tynn dress i merinoull, ligner veldig på de som selges på nøstebarn, i stedet for fleecedressen?

Må jeg ha votter på kanskje?

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg ville gått for den tynne dressen i stedet for fleece - to lag ull synes jeg er supert :o) Her er votter pyton, men du kan jo prøve å ta de på - babyer blir jo fort kalde på hender og føtter...

God tur!

Skrevet

Jeg bruker å kle på ullbody, strømpebukse i bomull, fleecedress og oppi posen med lammeskinn i. Lue med fleecefor, ullvotter og ullsokker er en selvfølge. Dette når det er rundt 0 grader. Når det har vært bortimot 7-8 minus, har jeg alltid en tynn dress i merinoull i tillegg, samt ullteppe under vogntrekket for å isolere litt.

Skrevet

Her har det vært 4 plussgrader i dag. Da har jeg kledd min baby i ullundertøy og en tynn ulldress (altså to tynne lag ull). I tillegg ullsokker, votter og lue.

Ligger i en dunpose. God og varm.

Skrevet

Kommer jo litt an på hvor tykk ulldressen fra janus er, men om den er sånn tovet merinoull/ullfleece så holder jo med den og en god pose. :)

Men om den er tynn ¨så holder jeg med deg i å bruke en fleecedress over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...