Gå til innhold

Var dette slimproppen??? Uke 24

Anbefalte innlegg

Æhh..i kveld når jeg var på do var det noe som jeg vil kunne tro er slimproppen..

Veldig tykk, slimete hvitaktig utflod..

Veldig seigt, nesten litt trådlignende .. bittelitt blod?

Har hatt utflod hele veien men dette var virkelig mye, og satt helt sammen ..

Jeg starter på min Uke 25 i morgen, søndag..

Andre med erfaringer?

Blir bekymret her jeg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142820461-var-dette-slimproppen-uke-24/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når har jeg bare opplevd slimproppen en gang, men den gangen var den ikke helt som du beskriver. Det var nesten som tykk gjennomsiktig eggehvite. Litt hvitt var det også om jeg husker rett og blodspor da.

Men hadde jeg vært deg ville jeg ringt føden for å sjekke. Bedre med en sjekk for mye.

Forrige gang jeg var gravid gikk slimproppen i uke 21. Ble som du skikkelig skremt! Men det var ingen fare med det! :) Trengte ikke ta forhåndsregler heller, og kunne ha sex, bade etc som før. De tok meg inn til en sjekk på sykehuset, (ikke Fødeavd siden det visstnok var for tidlig) men det var bare fordi jeg la vekt på at det hadde vært blod! Slimproppen virket det nesten som om gynekologen ikke ofret en tanke! Tror kanskje dette slimpropp-hysteriet er BIMskapt...

Jeg har også fått en slimklump et par ganger, begge veldig tidlig - rundt uke 8 eller 9 og en seinere. Spurte jm om dette og hun sa at en produserer mye mer slim når en er gravid og kan oppleve mer slim og utflod.

De var vel hvitaktige og ganske tjukke og seige - men ikke noe blod.

Høres ikke ut som slimproppen for meg, jeg har også mye slim og utflod i svangerskapet, mye mer enn normalt og jeg har måttet spørre jordmor om dette flere ganger, da jeg også synes det er slimete, hvitaktig og veldig seigt, men det er visstnok veldig vanlig :)

Hun sa at så lenge det ikke lukter så kan man ta det helt med ro, men dersom det lukter kan det være sopp-infeksjon eller lignende på gang. Det hjelper å bytte ut stringtruser med "mamma-truser" også, og en skal helst ikke bruke truseinnlegg for det blir veldig fuktig og skaper grobunn for soppinfeksjon og man må være litt ekstra nøye på hygienen "der nede". Dette har ihvertfall jordmor sagt til meg så jeg tror du kan ta det med ro og ikke bekymre deg ;)

Da slimproppen min gikk i forrige svangerskap var den glassaktig/gulaktig/geleaktig, en skikkelig "klump" med litt blodtilblandet blod i, så tror ikke du trenger å bekymre deg. Jeg var ikke i tvil for å si det sånn når slimproppen gikk. Uansett, kan du jo bare ta en telefon til jordmor eller der du går på kontroll for å sjekke det opp da, bedre det enn at du skal gå rundt å bekymre deg...

Lykke til da ;)

Klems

Annonse

Hei igjen!

Takker for svar!:)

Må tilføye at den var veldig slimete, seig. Og litt slik hvit gjennomsiktig.

Hatt mye utflod opp gjennom svangerskapet, men dette derimot tilsvarte mer enn en tskje. Som om du (med mine fingre) lager en O med tommel og pekefiger.

Ringte føden og de skulle høre m lege og ringe tbake.

Fikk beskjed om å komme med en gang, men siden jeg ikke befant meg i Oslo for øyeblikket ble d et lokalt sykehus.

Utvendig ul viste en veldig aktiv herlig krabat.

Innvendig tilsa at dette var slimproppen :(

Livmorhalsen var forkortet til 24mm.

Så da ble d hastetur i ambulanse t Ullevål.

Påfølgende rier og lengste turen til Oslo noengang tror jeg ;p

Så nå er jeg innlagt her og får ik gjøre stort enn holde sengen.

Fått lunfemodningssprøyter for lille gullet vårt <3

Ingen ekstremrier siste døgn og ingen endring på livmorhalsen så vi tar en dag av gangen. Er jo så alt altfor tidlig for den lille å komme nå.

Men vi krysser fingre og tær og håper ham holder seg der enn så lenge.

Godt å være i trygge hender hvertfall. Å vite at de gjør alt de kan for å prøve stoppe ekstremrier og påfølgende fødsel hvis der skulle skje.

Ellers alt bra, foreløpig :)

Den lille utålmodige krabaten vår sparker som bare det.

Godt å kjenne masse m liv hvertfall <3

Oi!

Her ble det visst action på deg skjønner jeg.

Så nervepirrende!

Jeg som mange fler her trodde ikke det var noen krise dersom slimproppen gikk....

Håper du har det fint etter forholdene, og klarer å slappe av mest mulig.

Du får hilse lille turbo om at det er best h*n plager deg i magen ei god stund til:-)

Lykke til!!!

Ja d ble litt ekstra action en lørd natt.

Var sikker på at d ble fødsel den natta så man får en liten støkk.

Men så lenge d ikke er mye rier eller endringer på livmorhalsen foreløpig så klarer jeg å slappe av og tro at det kan gå litt tid.

For alt vi vet kan det jo gå lang tid enda.

Å hver dag teller <3

Jeg har d etter forholdene bra.

Så må bare se alt ann og håpe på at dagene går. :)

Klem :)

Så dramatisk!!

Jammen godt du fulgte magefølelsen og ringte føden!! Et utrolig godt eksempel på hvor viktig det er å ikke følge alle mer eller mindre gode, velmenende råd fra oss forumdamer slavisk! :o) Ingen svangerskap er like!

Masse lykke til fremover! Får håpe den lille tassen din får lov til å tilbringe enda noen uker inni den trygge, mørke magen din!

Klemmer

SHIT!!!!! Godt du fulgte magefølelsen ja, bedre å ta kontakt enn å gå rundt å bekymre seg. Herlighet, for en tøff helg du har hatt, men godt at du er innlagt nå da og blir tatt godt vare på!!!

Ønsker deg lykke, lykke, lykke til!!!! Denne gangen SKAL det bare gå bra!!!!! Tenk positivt og så krysser jeg fingrene for at babyen holder seg inne i magen i mange, mange uker til!!!

Stooooor varm trøsteklem fra

Hei igjen og tusen takk for svar :)

Ja jeg er veldig glad jeg ringte føden.

Bedre med en tlf for mye.

Prøver ikke være hysterisk og ta kontakt bare pga litt smerter eller slike ting. Men den Stooore geleklumpen med blod fikk meg til en liten tlf.

Er jo i er risikosvangerskap med babyen liggende i min høyre livmor ;p

Så fått beskjed om at d er fare for tidlig fødsel, mulig keisersnitt, trangt og plassen.. Og at d nok ikke er sikkert det blir er ukomplisert svangerskap for min del. Men har jo gått veldig greit frem til helgen.

Å de på føden sa ikke at jeg kunne komme hvis jeg følte for det, der var liksom ikke spm. Veldig glad for at de tar ting alvorlig og heller tar en sjekk. Å ikke hadde jeg min villeste anelse om at d skulle li hastetur til Ullevål. Var ikke et ord å få frem etter de beskjeden.

Men alt i alt går ting bra her :)

Ikke merket rier eller sammentrekninger siden Sønd ettermiddag.

Igår kveld fikk jeg prøve meg på et par gåturer i gangen for å se hvordan d gikk. Å d er fortsatt rolig ;)

Kjenner godt m spark og de lytter etter hjertelyden tre ganger daglig, så blir godt fulgt opp.

Idag blir d ny ul og sjekking av livmorhals og slik.

Så kanskjeee d blir hjemreise.

Bor jo kun 5 min unna Ullevål så d hadde vært godt å få tatt en tur hjem. Blir såklart å holde meg i ro, og forlater ikke Oslo de nærmeste ukene iallefall.

Men den lille krabaten får holde tålmodigheten sin og la vente litt på seg syns jeg. Vi vil jo såå gjerne hilse på han men først må han vokse seg stor og sterk. Han er estimert til ca 800gram, så hver sag teller her <3

Å for alt i vet kan jeg jo gå til termin oxo ;)

Takker for støtte, dere er fantastiske alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...