Scarlette Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 http://www.aftenposten.no/helse/article2518403.ece Det står i artikkelen at dette skal innføres på alle fødeavdelinger. Så jeg tenker at vi som føder bør også spørre, og vise interesse for denne teknikken. Nesten kreve at jordmødrene skal lære seg denne teknikken. Jeg er fra bergen, og kk er et av landets fødeavdelinger som har flest skader etter fødsel. Så neste gang jeg skal føde skal jeg virkelig sette med inn i hva kk har å tilby i forhold til denne teknikken. Jeg revnet denne gangen, og da er vel sjangsen større for neste gang..Og kan det unngå så bør de gjøre det de kan.
Scarlette Skrevet 22. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 22. januar 2011 Her er en annen link om revning og sykehus. http://laerdalsjukehus.blogspot.com/2010/12/her-er-de-strste-risiko-sykehusene.html
-trollemor- Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 jeg tror kk har innført dette, men er ikke skråsikker. Har du hørt om lamaz metoden? http://www.lamazemetoden.no/teknikker.html Før fødsel kan du øve også på å puste og bare fokusere på pusten. La tankene vandre om du mister fokus bare tenkt deg tilbake på pusten. Lykke til! :-) jeg øver selv nå.. har 3 uker til termin...
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 23. januar 2011 #4 Skrevet 23. januar 2011 Jeg fødte på SØF - Fr.stad som er ledende på dette. Jeg tror ikke man skal forvente å ikke måtte sy et eneste sting, men det forebygger stort sett stygge skader. Jeg revnet kun grad 1 og måtte sy noen få sting. Jeg har ikke hatt noen form for plager i ettertid, men det er jo vanskelig å vite om det er flaks, om det er teknikken osv. Men jeg skrev noe om dette i ønskebrevet til sykehuset, da jeg var veldig redd for å revne og jeg vet jordmoren passet skikkelig på dette under fødselen. Problemet er nemlig at min søster revnet så kraftig under sin første fødsel at hun ble anbefalt å ta keisersnitt når hun skulle ha nr. 2. De utførte finskegrepet på henne også...
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 23. januar 2011 #5 Skrevet 23. januar 2011 Oi, dette tror jeg er noe for meg... Du må fortelle oss hvordan det gikk etter fødselen da! Jeg var så anspendt da riene mine begynte, at kroppen ikke fikk jobbe. Det hele endte med at jeg fikk morfin for at kroppen skulle slappe av. Jeg var i den latente fase da jeg fikk sprøyten og jordmor regnet med at dette ville bli en laaaang fødsel. Problemet er at morfinen fungerte så bra på meg at ungen var ute etter 3 timer. Greit nok det, men han var jo påvirket og jeg forsvant litt inn i min egen verden. Jeg vil heller puste ut nestemann! ;-) (Jeg sov meg mer eller mindre gjennom det aktive fasen også, så jeg vet vel igrunn ikke hvordan det er å føde....) Lykke til, -trollemor-! :-)
benelen Skrevet 24. januar 2011 #6 Skrevet 24. januar 2011 Jeg fødte på KK for 7 måneder siden i dag og de brukte denne teknikken på meg. Ble ikke store riften, kun et pr pyntesting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå