Gå til innhold

Noen her som har prøvd vitex (Vitex agnus-castus)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt mye positivt om dette og tenkte jeg skulle prøve. har veeeldig ustabil sykklus. alt mellom 38 te 80 dagers syklus.. skjelden nede i 38 dager.. har ikkje pco men cyster på eggstokkene?? vi har ett lite gull fra før. brukte tre år på å bli gravid med han.. prøvd 1 år nå med en SA bak oss. startet på vitex midt i syklusn. ca på dag 35.. etter 3-4 dager på denne kuren begynte jeg å spotte.(kanskje tilfeldig, kanskje ikkje) holdt på siden tirsdag nå. er blanding mellom rødt og brunt som kommer. mest brunt.. men ikkje mye.. håper å få orden på syklusen min og en spire snart...

Noen andre der ute med erfaring.. Jeg er hvertfall spent på å se hvordan dette fungerer på meg

• 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er spent på å høre om dette gikk bra- for i dag har jeg bestillt det og! :) Snart 4 år med prøving her, og nå har mannen sagt stopp...så jeg føler meg halv-desperat... ;)

Skrevet

Jeg har prøvd alt og det funket ikke for meg.

Men nå endte vi opp med ivf og da.

Skrevet

Jeg sleit fryktelig med syklusen etter p-pillene.

Det som er med vitex er at det er ingen kjapp kur. Man bør gå på det i 6 mndr, for optimal effekt. Og det funka fly på meg :)

Prøvde først bidronninggele, som fikk i gang eggløsningen, men jeg hadde så ustabile sykluser, at det gikk gjerne 40 dager + selv om jeg til slutt fikk eggløsning. Etter 6 mndr på vitex hadde jeg sykluser på 28-32 dager :) Helt perfekt, med andre ord!

Nå, 3 år etter p-pilleslutten, er jeg gravid!! :)

Men hvis du har cyster på eggstokkene så ville jeg nok forhørt meg med noen som kan dette med naturpreparater, sånn at det ikke blir verre. Bidronninggele kan bl.a. påføre deg flere cyster vet jeg, så bedre føre var :) (selv om jeg vet at vitex har også hjulpet mange med pco(s)!)

Lykke til! Håper det ordner seg snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...