Gå til innhold

Bytte MME-merke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi prøvd malt, minifom og magemassasje, og det virker ikke som at jenta blir bedre i magen. For at malt skal virke, må vi gi skikkelig masse hele dagen, så ligger hun våken til kjempesent før hun bæsjer, og da er det skikkelig suppete. Vet enda ikke helt om minifom'en virker, men hun har prompa mye mindre siden vi begynte å bruke den, men det kan jo egentlig være tilfeldig. Samtidig er det etter at vi begynte med den at hun har blitt mer plaga med å få bæsje, før var det bare luft.

Så har tenkt på å prøve å bytte til Hipp - nå bruker vi Nan. Søstra mi fortalte at hun hadde samme problemet med begge sine gutter, og da hun bytta fra Nan til Hipp gikk det over med engang.

Er det noe jeg bør tenke på før jeg bytter? Smaker det annerledes, så vi kan risikere at hun ikke liker det? Regner med at det er samme greia, samme næringsinnhold osv. så vi ikke trenger å gi henne noe ekstra, bortsett fra tran som hun får nå.

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Gutten min tålte heller ikke NAN, det hjalp mye med magen etter vi byttet til Hipp, men vi gir litt sviskesaft i tillegg. Hipp lukter ialle fall anderledes enn NAN, MYE bedre lukt, litt søtere! Nå har ikke jeg smakt på de forskjellige merkene, men det kan jo være han ikke liker det merke, bare ha litt nan i hus tilfelle han bare spytter ut.

Men det er iallefall verdt et forsøk, du trenger ikke gi noe annet enn tran/d-vitaminer i tilleg :)

Skrevet

Gutten min har fått mme hele veien. I begynnelsen brukte vi vanlig NAN, og han hadde mye vondt i magen. Etter noen uker skifta vi til NAN h.a.1, som man får kjøpt på apoteket, og han ble en helt annen gutt! Da brukte vi ikke malt eller noe annet i tillegg. Kan være verdt et forsøk :) Nå er han snart 6 mnd, og vi har for lengst gått tilbake til vanlig NAN (2). Heldigvis blir magene som regel mindre og mindre sarte etter som de vokser til :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...