Junifrue Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Har vært hjemme med verdens godeste, skjønneste, beste baby i to dager nå, etter noe jeg ikke kan kategorisere som noe annet enn en drømmefødsel. Det hele startet med et par bittesmå rier som jeg tok for å være kynnere da jeg la meg på kvelden, for så å våkne av at vannet gikk en time senere. Løp ut på toalettet for å redde senga, og fikk da den første skikkelige ria. Vekket min kjære som ble litt småsur siden han akkurat hadde sovnet og trodde jeg vekket han for å klage på snorkingen hans;) Ringte opp på sykehuset, de ville ha meg inn for sjekk siden hodet ikke var festet. La på og fikk jaggu meg en ri til, og fra da av kom de så slag i slag at jeg ikke klarte å holde kontroll på de, i det hele tatt!! På føden ble jeg liggende litt med voldsomme rier med disse måleapparatene på magen til jordmor fant ut hun skulle sjekke åpningen... Husker jeg tenkte jeg skulle spørre om det var vanlig at det skulle gjøre SÅ vondt så fort, men fikk aldri tid mellom riene. Hadde da full åpning viste det seg. Full fart inn på fødestua, rakk ikke engang å få av meg buksa før jeg fikk første pressrie. Av med buksa og inn med lystgassen som jeg supet i meg slt det jeg var god for, ble deilig susen, og jeg fikk noe annet å konsentrere meg om, selv om det ikke hjalp noe på smertene. Sto og hang over ryggen på senga, noe som igrunn var en god stilling, men jordmor ville ha meg over på ryggen... Aner ikke hvor mange pressrier som måtte til før jenta var ute, samboeren min mener mellim 5 og 10, noe som kan stemme, for de var tette, men varte ikke så lenge. Jeg var forresten svært skuffet fordi jeg måtte legge vekk lystgassen når jeg skulle presse;) 1,5 time etter vannet gikk var lillejenta vår ute!! Det er vel definisjonen på en styrtfødsel vertfall, jordmor kallte det drømmefødsel også, men i smertedøsen var jeg ikke heeelt enig akkurat da;) 3 uker før termin var jenta rett under 3 kg og 50 cm lang. Hater å ligge på sykehus, får ikke sove (sov ikke i det hele tatt mens jeg lå der) så jeg reiste faktisk hjem dagen etterpå. Har vært i utrolig fin form, lillegull er kjempesnill og jeg føler nesten ikke på kroppen at jeg har født utenom akkurat i de edlere deler. Det var historien om min drømmefødsel;)
Krysia Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Gratulerer! Takk for at du delte dette! Godt å lese for oss som venter.
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 å Gratulerer til deg! For en fantastisk fødsel, håper vi andre her er like heldige!
2tettebabyer Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 det var en koselig historie :-) gratulerer så mye med drømmefødsel... synes det er så utrolig at det kan gå så fort :-) nyyt tiden :-)
Mrs. Zoidberg Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 Heeeldiggris!! Gratulerer så masse, kos dere =)
Junifrue Skrevet 23. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. januar 2011 Takk alle sammen:) Gjør det gjerne igjen om jeg er sikker je rekker fram i tide;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå