lille krapyl=) Skrevet 22. januar 2011 #1 Skrevet 22. januar 2011 Jeg var tilfeldigvis på sykehuset for å ta noen blodprøver ang en infeksjon jeg hadde i kroppen. Skulle til jordmor på helsestasjonen kl 15, men måtte ringe og avlyse pga lang ventetid på sykehuset. Da jeg var ferdig, møtte jeg en bekjent i lobbyen. Vi ble stående og prate litt der. Underveis i samtalen, fant jeg ut at jeg kunne stikke oppom føden for å sjekke litt, siden jeg ikke rakk timen hos jordmor før på dagen. Kjente noen små kynnere, men ikke noe jeg tenkte over. Tuslet inn på fødeavdelingen, ble sjekket og hadde 7 (!!!!!!) cm åpning! Jeg fikk sjokk!! Hadde ikke termin før 27 januar, og ikke sett noen fødselstegn. Jordmor hev seg rundt, og det bar inn på fødestuen. Ringte mannen, og han kom i all hast. Pga fødselsangst var jeg lovet epidural, og det fikk jeg. Tror ikke det er vanlig praksis på 7 cm, men har verdens beste lokalsykehus! Hadde så godt som ingen smerter under åpningstiden, og var på 9 cm bare en liten stund etter epiduralen vas satt. Fikk lov til å presse litt, mens jordmor hjalp babyen over siste kanten. 10 cm var nådd, og jeg presset 4 ganger. Jordmor måtte holde babyen inne under to av riene, pga revning. Han kom på de to siste i rakettfart=) 7 dager før termin, uten ett sting. 3665 g og 52 cm. 32 cm rundt hodet. Nå nyyyter jeg tiden på barsel =)
Lullunutu Skrevet 22. januar 2011 #2 Skrevet 22. januar 2011 Kan det bli bedre liksom?? :-D Gratulerer såååå masse, kos dere!!!
En Prins + Prinsesse Skrevet 22. januar 2011 #3 Skrevet 22. januar 2011 ÅÅhh! =) gratulerer såå mye!!! jeg har også termin 27 januar, men venter fremdeles... Misunner deg nå må jeg si!! =) koos dere på barsel =)
Ella78 m/ A&M Skrevet 22. januar 2011 #4 Skrevet 22. januar 2011 Wow, gratulerer! Imponerende fødsel. Kos dere i tiden som kommer!
juliea med pike 07.03.11 <3 Skrevet 22. januar 2011 #5 Skrevet 22. januar 2011 WOW! for en drøm! gratulerer så masse =)
2tettebabyer Skrevet 22. januar 2011 #6 Skrevet 22. januar 2011 men i alle dager :-) 7 cm, så sprøtt, uten at du en gang merket at du var i fødsel. dette hører til sjeldenhetene altså. Gratulerer sååå mye :-) kos dere masse :-)
Mrs. Zoidberg Skrevet 22. januar 2011 #7 Skrevet 22. januar 2011 Åj, det er jo helt utrolig!! Godt du bestemte deg for å stikke innom føden for å si det sånn =D Gratulerer kjempemasse! =)
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 22. januar 2011 #8 Skrevet 22. januar 2011 Herreguuuuuuuuuuuuud- heldiggris!!! Jeg vil også ha en sånn fødsel;)
Mamma-23 Skrevet 23. januar 2011 #9 Skrevet 23. januar 2011 Herregud;)))))) Du er en av de heldigste. Gratulerer dere masse;)))))))
Mamsi_79 Skrevet 23. januar 2011 #11 Skrevet 23. januar 2011 Herlighet for en opplevelse av de skjeldne.. Og du som hadde fødselsangst og alt, regner med at den er kurert til neste gang hehe.. Kos dere så mye med lillemann
Gjest Skrevet 23. januar 2011 #12 Skrevet 23. januar 2011 ååh skikkelig drømmefødsel. En sånn fødsel skal jeg også ha!!:) haha Gratulerer så mye med den lille:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå