Gå til innhold

Min prins kom uten forvarsel 20 januar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var tilfeldigvis på sykehuset for å ta noen blodprøver ang en infeksjon jeg hadde i kroppen. Skulle til jordmor på helsestasjonen kl 15, men måtte ringe og avlyse pga lang ventetid på sykehuset. Da jeg var ferdig, møtte jeg en bekjent i lobbyen. Vi ble stående og prate litt der. Underveis i samtalen, fant jeg ut at jeg kunne stikke oppom føden for å sjekke litt, siden jeg ikke rakk timen hos jordmor før på dagen. Kjente noen små kynnere, men ikke noe jeg tenkte over.

Tuslet inn på fødeavdelingen, ble sjekket og hadde 7 (!!!!!!) cm åpning! Jeg fikk sjokk!! Hadde ikke termin før 27 januar, og ikke sett noen fødselstegn. Jordmor hev seg rundt, og det bar inn på fødestuen. Ringte mannen, og han kom i all hast. Pga fødselsangst var jeg lovet epidural, og det fikk jeg. Tror ikke det er vanlig praksis på 7 cm, men har verdens beste lokalsykehus!

Hadde så godt som ingen smerter under åpningstiden, og var på 9 cm bare en liten stund etter epiduralen vas satt. Fikk lov til å presse litt, mens jordmor hjalp babyen over siste kanten. 10 cm var nådd, og jeg presset 4 ganger. Jordmor måtte holde babyen inne under to av riene, pga revning. Han kom på de to siste i rakettfart=)

7 dager før termin, uten ett sting. 3665 g og 52 cm. 32 cm rundt hodet. Nå nyyyter jeg tiden på barsel =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det bli bedre liksom?? :-D Gratulerer såååå masse, kos dere!!!

Skrevet

ÅÅhh! =) gratulerer såå mye!!!

jeg har også termin 27 januar, men venter fremdeles... Misunner deg nå må jeg si!! =)

koos dere på barsel =)

Skrevet

Wow, gratulerer! Imponerende fødsel.

Kos dere i tiden som kommer!

Skrevet

WOW! for en drøm! gratulerer så masse =)

Skrevet

men i alle dager :-) 7 cm, så sprøtt, uten at du en gang merket at du var i fødsel. dette hører til sjeldenhetene altså. Gratulerer sååå mye :-) kos dere masse :-)

Skrevet

Åj, det er jo helt utrolig!! Godt du bestemte deg for å stikke innom føden for å si det sånn =D Gratulerer kjempemasse! =)

Skrevet

Herreguuuuuuuuuuuuud- heldiggris!!!:) Jeg vil også ha en sånn fødsel;)

Skrevet

Herregud;)))))) Du er en av de heldigste. Gratulerer dere masse;)))))))

Skrevet

Herlighet for en opplevelse av de skjeldne..

Og du som hadde fødselsangst og alt, regner med at den er kurert til neste gang :) hehe.. ;)

Kos dere så mye med lillemann :)

Skrevet

ååh skikkelig drømmefødsel. En sånn fødsel skal jeg også ha!!:):) haha

Gratulerer så mye med den lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...