Gå til innhold

Baby 4,5 mnd i krabbestilling...hjelp meg litt dere kloke damer!?

Anbefalte innlegg

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Ja, junior er 4,5 mnd nå, og har i ca en mnd tid kommet seg opp i krabbestilling (jeg vet at visse her inne er skeptiske, så hvis noen trenger bevis kan jeg legge ut bilde ..hehe)Nå de siste par ukene ha han begynt å gynge frem og tilbake når han står sånn. Plutselig kom jeg til å tenke på belastning på rygg og armer..er dette farlig? Eller går det greit når han gjør dette selv, blir det på samme måte som med sitting?? Uff...blir fort bekymra gitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow! Det var veldig tidlig ;-) kommer han seg opp i stillingen selv, er han sterk nok. Ikke noe å bekymre deg for.

Tidlig ute - blir travelt for deg snart ;-) plutselig er han stua rundt på et blunk!

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3
Skrevet

Ja..ALTFOR tidlig, alle andre syns det er så stas, men jeg kunne gjerne hatt baby litt lenger! :( Jeg har aldri prøvd å få han til å gjøre noen ting, tror bare han vil opp og frem her i verden...

Uff ja, syns det er travelt nå jeg..han ruller rundt og er ikke på teppet sitt lenge før han har rullet av! Jaja..

Skrevet

Vesla mi er 3 mnd gammel og har begynt å skyve seg godt opp med armene og får knærne såvidt innunder seg. Ingen "effekt" med beina enda, heldigvis, men det ser ut til at hun får tidlig dreisen på dette. Ruller seg av teppet har hun gjort i et par dager. Merker at jeg blir litt mer stressa gitt...

Skrevet

Ja, da får dere det travelt begge to! Jeg synes det ble sykt travelt når størstemann krabbet ved 6 mnd. Han slo seg hele tiden, og elsket stikkontakter, farlige kanter, stekovn... Jeg lå på gulvet hele dagen :-/ nå er lillejenta litt mer bedagelig, men kommer seg fint rundt overalt, og jeg må hele tiden være på alerten da hun forsøker å trekke seg opp etter alt (ender med at hun stanget hodet selvfølgelig).

Men koselig er det så absolutt ;-)

Skrevet

Hehe, jeg tror deg - Lillegutt er 3 mnd og gjør akkurat det samme.

Tror ikke det skal være noe å være redd for, i følge helsesøster da. Hun syns bare det var veldig positivt, og at vi bare trengte mykt underlag i tilfelle han dunker ned :)

Skrevet

Jeg tror deg! storesøster her krøp da hun var 5 mnd! (Det varte bare noen uker da, hun sluttet egentlig like plutselig som hun begynte, hadde pause noen mnd og krøp igjen da hun var 8 mnd..)

Jeg fikk bare positive tilbakemeldinger, selv om hs var litt sjokket over at hun var så tidlig ute. For hun krøp virkelig - over hele stuegulvet!!!

Hadde ikke bekymret meg om jeg var deg, så lenge baby er så "mobil" styrer de det lett selv dersom de blir sliten i armer/rygg/nakke.

Skrevet

Skjønner hva du mener...

Tror at så lenge det er dem selv som styrer tempoet trenger du ikke uroe deg ;)

Vesla mi er flink til å ligge på magen, og ruller lett fra rygg til mage, men er ikke i nærheten av å krabbe (hun er 3.5 mnd) men hun elsker å stå! Hun startet med å ville stå i fangene våre når hun var 3 uker gammel, og kan holde vekten sin selv i minst et minutt (har aldri tatt tiden på det) så lenge man støtter ballansen hennes...

Jeg har fått flere kommentarer om at jeg ikke må overbelaste ryggen hennes siden hun er så liten, men hverken helsesøsteren eller legen som tok bilder av hoftene hennes på ahus sa noe på det så da regner jeg med at det er greit, så lenge det er i hennes tempo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...