Gå til innhold

Uvell av metformin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har nå øket min dose på metformin fra 1000 mg til 1500 mg, men det skulle jeg kansje ikke ha gjort... føler meg rett og slett dårlig!! Har vært hjemme fra jobb nå i 2 dager, pga at jeg er så kvalm,sløv,ekkel i magen og har nesten ikke noe matlyst... Er det normalt å få sånne bivirkninger?? Og når gir disse bivirkningene seg?? Har holdt meg til 1000 mg nå i flere mnd, men d var min gyn.lege som anbefalte meg å øke dosen fram til jeg skal på lap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

jeg hadde samme problem hver gang jeg øket dosen, det tok hos meg lang tid før det ble bedre.

Det som kan hjelpe er å ta 500mg om morgenen og 1000mg når du spiser middag, det funket best for min del.

Og ja det er helt normalt med slike bivirkninger.

Skrevet

Takk så mye for svaret lindynatt:) hmm.. Er det så bra å ta to tabl samtidig da?? Jeg bare spør..:)

Skrevet

Jeg hadde 1x 1000mg tabelett og en 500mg tabelett.

Det gikk helt fint

• 3 uker senere...
Skrevet

Ble anbefalt av de som driver PregMet-studiet og ta 2 x 1000mg daglig. For min del var det markert forskjell på om jeg tok tablettene sammen med nok mat eller ikke. Mye diare og magesmerter dersom jeg tok de uten mat, før mat eller med for lite mat. Dersom jeg passet på og spise litt før og etter, gikk det stort sett bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...